Avatar billede crapperen Nybegynder
16. september 2005 - 10:01 Der er 3 kommentarer

Ugyldig IP og begrænset forbindelse

Hej.
Jeg har fået problemer med min internet-forbindesle efter jeg installerede et program der hedder Multinetwork manager 7 ( http://www.globesoft.com ). Forbindelsen gik ihvert fald ned lige efter det. Jeg har afinstalleret programmet igen. Det er lidt over en uge siden.
I går kom der en besked om at min forbindesle er begrænset eller slet ingen internetforbindelse har.
Men klikker jeg på det ikon i taskbaren, kommer der en boks op, hvor der står at min IP er ugyldig. Jeg har prøvet at skrive den IP-adrresse ind, jeg fik med Stofa da jeg købte forbindelsen. (nogle år siden)
Hvis jeg prøver at reparer forbindelsen forsøger den at fornye min IP, men kommer efter med en fejl-meddelse om at fornyelsen ikke lykkedes.
Der er to computere på netværket, men jeg tror ikke det har nogen betydning, for hvis jeg sætter netkablet til min PC direkte i modemet, sker det samme. Den siger det samme på begge computere.
Ville gerne sige noget om min hardware, men kan ikke huske det. Jeg får skrevet nogen oplysninger ned i morgen og tilføjer dem så først mandag, hvis problemet ikke er løst inden.
SIdder på min skole nu....
Håber der kommer nogen hjælpsommelige svar...
(Er ikke sikker på jeg har postet min tråd rigtigt?!)
Avatar billede silvershadow Nybegynder
16. september 2005 - 10:56 #1
Det første du skal gøre er at slukke og tænde for kable modemet, hvis du ikke har gjort det allerede. Dernæst går du i en dos prompt på en af PC'erne koblet direkte til modemet, og skriver først ipconfig /release og dernæst ipconfig /renew

Efter anden gang skulle du gerne få en ny ip-adresse i stedet for 0.0.0.0, som du fik ved release.

Ip-adressen må ikke starte med 169.xxx.xxx.xxx, gør den det, skal du ringe til Stofa og bede dem hjælpe dig.
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. september 2005 - 10:58 #2
Jeg tror at følgende kan være sket:

Visse netværks management og sniffer programmer erstatter den IP stack dit styresystem har installeret med deres egen for at kunne det du skal. Når du nu har afinstalleret management programmet kan derske det at IP stacken "går i stykker". Du kan prøve følgende:

Afinstaller dit netkort, herunder især IP protokollen, kør en repair af dit styresystem, geninstaller netkortet op IP protokollen, gennemfør windows update og se om det ikke virker
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. september 2005 - 11:00 #3
her er en Repairbeskrivelse til CP sakset fra et andet spørgsmål

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP/2000 CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyinstallation)

3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.

4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) - det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se at den laver en helt ny installation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler.

7:PS husk at have din CD-Key klar, denne skal bruges da det jo er en "nyinstallation"

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q315341
.......................................................................................................................................

Man kan komme ud for at miste data eller programmers opsætning efter geninstallering, reparation eller opgradering af Windows XP, hvis den er preinstalleret OEM version.
Det er informationen placeret i mapperne: All Users, Default User, Start menu, Startup group og Shared Documents som mistes.

Det sker blandt andet, hvis man benytter en af følgende scenarier :

1. Man geninstallerer XP til samme mappe eller foretager en in-place opdatering

2. Man reparerer XP ved hjælp af boot fra CD'en og herefter vælger R (Repair)

3. Man opgraderer OEM versionen til en fuld retail version

Årsag: Når man først starter en preinstalleret OEM version af Windows XP, oprettes der følgende fil: %Windir%\System32\undo_guimode.txt.
Den er årsagen til, at ens data og opsætninger mistes, hvis en af ovennævte muligheder foretages.

For at løse problemet, slet eller omdøb da "undo_guimode.txt" filen FØR man geninstallerer, reparerer eller opgraderer.