Avatar billede agazoth Nybegynder
14. september 2005 - 20:51 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Forbindelse til Fjernskrivebord

Følgende kan jeg godt finde ud af og få til at virke:
"Du kan åbne Forbindelse til Fjernskrivebord ved at klikke på Start, pege på Programmer eller Alle programmer, på Tilbehør, på Kommunikation og derefter klikke på Forbindelse til Fjernskrivebord
Sådan oprettes en ny forbindelse"

Spørgsmålet er, hvilken tjeneste man aktiverer, når man udfører denne handling. Årsagen til spørgsmålet er, at jeg gerne vil kunne aktivere Fjernskrivebordsfunktionen på servermaskinen via management console, så jeg ikke skal rende rundt til alle maskinerne i netværket.

Jeg giver gerne karma for spørgsmålsbesvarelse udover de mange points ;-)
Avatar billede capital Nybegynder
14. september 2005 - 21:18 #1
Hvis du ændrer følgende key i regitry:

HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Terminal Server

DWORD: fDenyTSConnections fra 0 til 1 og genstarter PC'en så skulle den være der

NB! Registry på netværket kan nås via regedit -> file -> connect network regitry

God fornøjelse
Avatar billede capital Nybegynder
14. september 2005 - 21:28 #2
rettelse:
DWORD: fDenyTSConnections fra 1 til 0
Avatar billede agazoth Nybegynder
14. september 2005 - 22:59 #3
Damn! Det virker! Perfekt!
Avatar billede agazoth Nybegynder
14. september 2005 - 23:01 #4
Genstart er ikke nødvendigt ;-)