Avatar billede inctor Nybegynder
14. september 2005 - 13:00 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Søger Kode !

HaiiZaa ...

Hvis i ser: www.3dtown.dk ...
Såå ser i aT nogen links i toppen er streget over, og at linksene først bliver "brugelige" efter man har logget ind, hvilken kode er brugt Påå den side ?
Håber i forstår spørgsmålet ! .. ;o)

Mvh. Mads
Avatar billede keysersoze Guru
14. september 2005 - 13:04 #1
et serverside-sprog som fx asp, jsp, php eller lignende - og er det asp kan det gøres fx sådan;

<%
If Session("login") = "" Then
  Response.Write "menupunkt"
Else
  Response.Write "<a href="dinside.asp">menupunkt</a>"
End If
%>
Avatar billede inctor Nybegynder
14. september 2005 - 13:09 #2
jeg har hjemmeside i php, ser scriptet Såå stadig Sån Uud ?
Avatar billede inctor Nybegynder
14. september 2005 - 13:12 #3
<%
If Session("login") = "" Then
  Response.Write "menupunkt"
Else
  Response.Write "<a href="dinside.asp">menupunkt</a>"
End If
%>

("login") skal der stå login stadig eller hvorn ska man skrive det ? hvorn ved den om man eR logget ind ?

href="dinside.asp" skal vel bare byttes ud med loginx.php fx.. ?
Avatar billede keysersoze Guru
14. september 2005 - 13:23 #4
jeg er ikke den store haj til php så jeg kan desværre ikke give dig en endelig løsning på if-sætningen

Session("login") - som jeg ikke ved om hedder det samme i php - er det der bestemmer om en bruger er logget ind eller ej. hvis en bruger logger ud skal sessionen sættes til ingen eller annulleres - gøres sådan i asp session.abandon, men det hedder nok også noget andet i php
Avatar billede inctor Nybegynder
14. september 2005 - 13:26 #5
NååR OkaY .. Meen TaaK Alligevel .. ! HeeH .. prøver oG See Omm Det virker .. men eR det iorden at jeg lader det her ? være åbent et stykke tid for at se om nogen andre kan komme med et færdigt svar ? og hvis der Nuu ikk eR det, Såå skal duH nok få pointene for din hjælp .. ! Heeh ..
Avatar billede keysersoze Guru
14. september 2005 - 14:06 #6
intet problem i det.

du kan evt tage et kig på www.webcafe.dk og se om du kan få hjælp i nogle tutorials
Avatar billede domaz.dk Novice
14. september 2005 - 14:31 #7
tror du har mere held med at stille det her spørgsmål under php eller asp... alt efter hvad du vil bruge...
Avatar billede inctor Nybegynder
10. november 2005 - 09:09 #8
lukker