Avatar billede dwr Nybegynder
12. september 2005 - 19:53 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke få internet-adgang, men kan godt komme på intranet.

Hejsa,

Jeg har et problem jeg ikke fatter hoved og hale i.
Jeg er igang med at koble en bærbar på nettet hos min kæreste, men kan ikke få den på.
Jeg har forbundet den til en switch, der er forbundet til et større netværk, som giver internet gennem en gateway.
Gateway ligger på 10.200.***.1
Den ip jeg skal sætte som ip iflg. udbyder er: 10.200.***.54 (Vi har 3 ip og kun computer + den bærbare der skal på nettet)
DNS-Server ligger på 10.200.***.1

Jeg har samme bruger gruppe og undernet-maske som hende, men kan ikke se hende eller pinge hende.
Kan godt se intranet-hjemmesiden for boligforeningen på 10.200.***.1

Hvad har jeg gjort galt?

Spørg endelig, hvis i skal bruge mere information.
Avatar billede dwr Nybegynder
12. september 2005 - 19:55 #1
Med gruppe mente jeg arbejdsgruppe.

Det skal lige tilføjes, at hun kan pinge mig.
Avatar billede dwr Nybegynder
12. september 2005 - 21:14 #2
Begge maskiner har XP med SP2
Avatar billede dragonknight Juniormester
12. september 2005 - 23:07 #3
Prøv at deaktivere firewall, og prøv at pinge igen
Avatar billede dragonknight Juniormester
12. september 2005 - 23:08 #4
Du kan også tilføje hendes IP i den betroede zone i firewall.
Avatar billede dwr Nybegynder
13. september 2005 - 23:09 #5
Det hjalp ikke.
Der er stadig ingen forbindelse mellem de to computere. Den her (min kærestes), kan stadig godt komme på nettet og har kunne det altid.
Der har været andre computere forbundet til nettet istedet for min (for længe siden) og de har virket fint.
Jeg kan stadigvæk heller ikke komme på nettet og kan stadig godt komme ind på intranet-hovedsiden  på 10.200.***.1
Avatar billede dragonknight Juniormester
14. september 2005 - 14:01 #6
Den maskine der ikke kan komme på nettet, prøv at gå ind i

Start > kør > skriv cmd og tryk enter > skriv ipconfig /all og tryk enter, og det den skriver, kopiere du herind, så jeg kan se på den.
Avatar billede dwr Nybegynder
14. september 2005 - 15:09 #7
Jeg har fået maskinen på nettet nu.
Jeg ringede til udbyderen og spurgte hvad det kunne være og han sagde, at han "resettede ip'erne" og det virkede altså.

Men jeg kan stadig ikke få den til at snakke med den anden pc..
Avatar billede dwr Nybegynder
04. april 2007 - 09:53 #8
Luk