Avatar billede taktil Nybegynder
11. september 2005 - 15:40 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

HP2210 på nettet.

Hvad skal der til for at jeg kan komme på internettet med min HP2210? Hvad skal der købes - eller er der allerede indbygget det der skal bruges? Hjælp en begynder!
Avatar billede old-faithful Praktikant
11. september 2005 - 15:46 #1
Jeg har selv en 2210 som jeg også bruger til at komme på nettet med.

En iPaq 2210 har ikke indbygget trådløs netværk. Derfor skal du købe en udvidelse, der kan give din pda den mulighed.

Selv bruger jeg Linksys WCF12, som passer i pda'ens CF-slot. Den koster ca. 500 kroner, og kan købes på Edb-priser: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=37692

Læs en anmeldelse her: http://www.pocketfreak.dk/linksys/linksys-cf.html. Husk i øvrigt at hente de nyeste drivers (version 1.1) på linksys' hjemmeside.

Der findes også andre producenter. Bl.a. kan du på PocketFreaks hjemmeside finde et andet CF-kort som skulle være en anelse mere effektivt (batterimæssigt) men også lidt dyrere.
Avatar billede old-faithful Praktikant
11. september 2005 - 16:02 #2
Forresten kan du lige få et link til den anden producent der nævnes på PocketFreak.dk: http://www.pocketfreak.dk/anmeldelser/socket-wifi/socket-wifi.html

---

Btw, Hvis du ikke i forvejen har en trådløs router/accesspoint skal du også have sådan en... hvis du altså vil trådløs på nettet derhjemme også.

Ellers findes der hotspots (=steder med trådløs internet forbindelse) rundt omkring i landet, og nogle af disse er gratis. Find hotspots her:
- http://hotspot.pocketfreak.dk/
- www.openwifi.dk
Avatar billede taktil Nybegynder
11. september 2005 - 16:26 #3
Hvis man efterfølgende så befinder sig et sted hvor der er trådløst internet - hoteller, lufthavne... kan man så bare "gå på" eller hva'? kan jeg bruge en port på min switch herhjemme og lave noget derfra - resten af huset er kablet iøvrigt.
Avatar billede taktil Nybegynder
11. september 2005 - 16:27 #4
Ha, jeg kommenterede uden at opdatere - du havde vist allerede svaret på det meste.
Avatar billede taktil Nybegynder
11. september 2005 - 16:32 #5
old-faithful - hva' med at lægge et svar - du skal ha' nogle points.
Avatar billede old-faithful Praktikant
11. september 2005 - 16:47 #6
Jo da... her! :-D

Ang. om man bare kan gå på, så findes der som nævnt gratis hotspots. Andre skal man aftale/betale sig til. Derudover vil du kunne gå på et ethvert ikke-sikret netværk, men dette er ikke helt lovligt ;-)
Avatar billede taktil Nybegynder
11. september 2005 - 17:04 #7
Tak for hjælpen old-faithful. Jeg må anskaffe et kort. Det kan være jeg vender tilbage hvis det kniber!!.
Avatar billede old-faithful Praktikant
11. september 2005 - 18:30 #8
Ingen årsag.

Det kan du bare gøre.... WiFi har det med at drille lidt indtil man får det sat ordentligt op...