Avatar billede rasmusengel Nybegynder
10. september 2005 - 19:24 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Flere slideshows på en gang

Jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg får flere slideshows på samme side. F.eks. en i hver frame. Alle dem jeg har fundet kan ikke køre hvis de flere gange på siden, men kun hvis man bruger den en gang.

Er der nogen som har en kode til det?

Det skal bruges på denne side www.jomfruensegede.dk under foto, hvis det er til hjælp.
Avatar billede roenving Novice
11. september 2005 - 12:52 #1
Der er vel ikke problemer, hvis de placeres i hver sin frame ?-)
Avatar billede rasmusengel Nybegynder
11. september 2005 - 13:19 #2
Jo
Avatar billede roenving Novice
11. september 2005 - 13:52 #3
Kan du lave et eksempel, hvor det giver problemer i forskellige (i)frames ?-)
Avatar billede rasmusengel Nybegynder
11. september 2005 - 14:21 #4
Jeg har lavet to frames på denne side http://www.jomfruensegede.dk/foto3.html, en lige under menuen og en til under den.

Det er så meningen at der skal køre et slideshow i hver, men noget er helt galt, som du tydeligt kan se, til forskel fra www.jomfruensegede.dk/foto.html, hvor der kun køre et slideshow.
Avatar billede roenving Novice
11. september 2005 - 14:31 #5
Jamen, de ligger jo ikke i forskellige (i)frames, men i forskellige elementer på den samme html-side, og så _skal_ det gå galt !-)
Avatar billede rasmusengel Nybegynder
11. september 2005 - 14:31 #6
Hvis det kan hjælpe har jeg anvendt dette script i hver ramme:

http://www.jomfruensegede.dk/script.doc

På forhånd tak.
Avatar billede rasmusengel Nybegynder
11. september 2005 - 14:39 #7
øh ok, jeg troede ellers det var rigeligt at oprette tabeller.
Avatar billede roenving Novice
11. september 2005 - 14:44 #8
Nej, hvis du vil have flere på samme side uden at lave koden om, skal de indsættes i (i)frames, så det er selvstændige html-dokumenter !-)
Avatar billede roenving Novice
11. september 2005 - 14:44 #9
... uden at lave javascript-koden om ...
Avatar billede rasmusengel Nybegynder
11. september 2005 - 14:57 #10
Jeg er ikke så skrap til det her, men dvs. jeg bare kan skrive det i koden, og så vil siden stadig se ens ud? eller skal jeg starte helt forfra?

Kan du evt. vise et eksempel, så ville det være dejligt.
Avatar billede roenving Novice
11. september 2005 - 15:04 #11
Du skal lave to forskellige selvstændige dokumenter, hvor der stort set ikke andet end selve slideshowet !-)

-- derefter indsætter du dem, f.eks. sådan:

<iframe src="slideshow1.html" style="height:500px;width:500px;border:0;" frameborder="0"></iframe>

<iframe src="slideshow2.html" style="height:500px;width:500px;border:0;" frameborder="0"></iframe>
Avatar billede rasmusengel Nybegynder
11. september 2005 - 15:05 #12
Super tak for det, du får hermed pointene...

beklager hvis jeg er lidt langsom i opfattelsen.
Avatar billede roenving Novice
11. september 2005 - 15:08 #13
Behold langt de fleste selv !-)

-- els velbekomme '-)
Avatar billede rasmusengel Nybegynder
11. september 2005 - 15:36 #14
Lige en sidste ting, og jeg giver gerne ekstra point for den.

Jeg har nu lavet dette, men slidsene har for lang afstand til hinanden, hvordan får jeg dem tættere på hinanden?

Her er et eksempel:
http://www.jomfruensegede.dk/foto3.html
Avatar billede roenving Novice
11. september 2005 - 15:42 #15
F.eks. har du nogle overflødige p-tags, og du sætter også nogle </td>-tags på deres egen linje, det må man, af hensyn til IE, aldrig !-)

-- jeg kunne ikke lige gennemskue din tabel-opbygning, men der kunne være noget problematisk med celle-højder i kombination med nogle rowspans ...

-- og tak for point ;~}