Avatar billede elland Nybegynder
10. september 2005 - 13:25 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Trådløs forbindelse forsvinder

Hej jeg har fået et problem som er ved at drive mig til vanvid. Jeg har en bekendt som er meget lidt pc kyndig som jeg har hjulpet med at sætte et trådløst netværk op hos.

Jeg har nu været ude ved ham 4 gange fordi han siger internetforbindelsen forsvinder, og han efterfølgende slet ikke ved genstart kan bruge internettet, men når jeg starter det op kommer jeg på med det samme så det er lidt svært at fejlfinde. Han siger at internetforbindelsen er væk selvom ikonet for trådløs fortæller at der er udemærket forbindelse.

Det er en medion bærbar med XP home edition
Det er en Zolid trådløs G bredbåndsrouter
Det er STOFA net
Jeg har brugt Intel driveren som fulgte med pc
Jeg har brugt 128 bit WEP kryptering
XP firewall er slået fra

Der er nogle spørgsmål jeg er usikker på;

Åben eller delt forbindelse - hvad er forskellen og hvad skal man vælge ?

Hvordan sikrer jeg mig at XP ikke overtager den trådløse forbindelse - Kan det være det der driller ?

Kan det tænkes at det kan hjælpe at ændre kanal ?

Kan det hjælpe at opdatere firmwaren på routeren ?

Er der generelt problemer med STOFA og trådløs ?

Håber der er nogen der kan hjælpe evt. bare hvordan jeg kommer videre med at udelukke fejl muligherne.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
10. september 2005 - 14:28 #1
At ændre kanal kan afhjælpe mange problemer, specielt hvis der er andre routere i området der bruger samme kanal. Brug netstumbler til at finde andre netværk: www.stumbler.net

At opgradere firmwaren er en god ide, hvis man oplever fejl.

Jeg sidder med en Medion MD41300 bærbar der fra tid til anden mister forbindelsen til Routeren, nogle gange reconecter den, men nogle gange skal den genstartes for at etablere forbindelse til nettet. Brugeren der ejer denne Medion har et ligneden problem, men jeg har endnu ikke oplevet det selv om at jeg har et accesspoint af samme model som det brugeren benytter! Derfor tror jeg at det måske kan være en kombination af en netkort der ikke helt overholder standarterne og en router der er lidt for følsom.
Avatar billede kenp Novice
10. september 2005 - 19:42 #2
Skulle vel ikke være fordi at han glemmer at logge ind på nettet eller lign?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
12. september 2005 - 21:32 #3
kenp>> I mit tilfælde falder den spontant af nettet og vil ikke reconnecte (som om netkortet er væk) har selv oplevet det nu! Skete for mig søndag.
Avatar billede kenp Novice
12. september 2005 - 22:25 #4
humm mystisk
Avatar billede elland Nybegynder
15. maj 2006 - 20:39 #5
løste sig selv
Avatar billede kenp Novice
15. maj 2006 - 22:03 #6
ja du var jo også rigtig god til at vende tilbage til dit spørgsmål.... og hvad var løsningen så?
Avatar billede elland Nybegynder
16. maj 2006 - 12:34 #7
Ja sorry jeg først vender tilbage nu. Problemet var at Stofa genkender dem MAC adresse som sidder på den første pc som det blev installeret på. Jeg løste det ved at clone routeren,s MAC adresse til en som Stofa kendte. Det vil sige at alt det der ligger bagved er Stofa uvedkommende og forbindelsen derved blev stabil.