Avatar billede hojhus Nybegynder
08. september 2005 - 17:54 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Problemer med Ethernet kort - fejl 39

Skal til at installere bredbånd. Har et >Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC< kort, men ser at der er problemer med det: fejlkode 39  ... Hvad er det ?
DHCP aktiveret, Ja
Avatar billede hojhus Nybegynder
08. september 2005 - 18:06 #1
Windows kan ikke indlæse enhedsdriveren til hardwaren. Driveren er muligvis beskadiget eller mangler. (Kode 39)

Hvad gør jeg ?? HJÆÆLP !!
Avatar billede hojhus Nybegynder
08. september 2005 - 18:07 #2
Er det windows geninstallerings CD jeg skal have i ? og hvilken ? der er 3 stk. !
Det er en brugt computer jeg har købt, så jeg har ikke andre CD'er liggende.
Avatar billede peet49 Nybegynder
08. september 2005 - 18:07 #3
Du får den samme her: Gå i enhedshåndtering og fjern netkortet, genstart systemet,
Avatar billede peet49 Nybegynder
08. september 2005 - 18:09 #4
Du skal ikke have fat i nogen cd, driver ligger i systemet og genindlæses efter genstart.
Avatar billede hojhus Nybegynder
08. september 2005 - 20:14 #5
Tja .., fjernede netkort og genstartede, .. men da skrivebord kom op viste den "nyt hardware" og derefter frøs skærmen !
Nu kan den kun starte i sikret tilstand .., så er taget på Internet-cafe for at skrive dette. HVAD sker der ??
Avatar billede peet49 Nybegynder
08. september 2005 - 20:22 #6
Tror du har en forkert driver til netkortet liggende. Normalt har xp selv driver til kortet. Prøv at tage kortet ud, hvis det er et OnBoaerd kort, så desables den i bios, se om problemet er der stadig.
Avatar billede hojhus Nybegynder
08. september 2005 - 20:25 #7
Rooolig nu .. tør ikke røre ved hardware, har jeg aldrig prøvet. Jeg kan bruge en computer men har aldrig været inde og røre ved hardware !
Avatar billede hojhus Nybegynder
09. september 2005 - 12:30 #8
Ok .. så tog jeg lige skruetrækkeren frem og prøvede :) .. Fjernede netkort, satte det i igen, men har samme problem (kode 39) ! ??

What to do ??
Avatar billede peet49 Nybegynder
09. september 2005 - 12:34 #9
Du skulle ikke sætte det i igen, men prøve om systemet kørte rigtigt uden kortet. Du have fat i et nyt kort. Er næsten sikker på, at det du har nu er defekt, et nyt koster ikke ret meget. Her er bl.andet et http://ph-computer.dk//product_info.php?cPath=74&products_id=127&osCsid=775cf1fe819dbe7cf6446f39e0a33add
Avatar billede peet49 Nybegynder
09. september 2005 - 12:35 #10
Kan kortet ikke køre med original driver, er det defekt.
Avatar billede hojhus Nybegynder
09. september 2005 - 12:43 #11
Er det et spørgsmål ? jeg ved ikke om kortet kan køre med original driver - det er en brugt PC jeg har købt - men kan sådanne drivere ikke findes på nettet ?
Avatar billede hojhus Nybegynder
09. september 2005 - 21:31 #12
TJA .. , så blev jeg (og I) lidt klogere .., jeg havde slet ikke et netkort i maskinen !! Troede jeg havde, men første gang jeg kigger ind i sådan een .. , det var kortet til modem !! :-O
Avatar billede hojhus Nybegynder
09. september 2005 - 22:13 #13
peet læg lige et svar
Avatar billede hojhus Nybegynder
28. september 2005 - 15:58 #14
jamn så må jeg jo selv sige svar !