Avatar billede nUUK Novice
08. september 2005 - 14:09 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Lukke for trafik fra en IP-adresse ?

Hej,

Jeg har Win XP Pro DK, SP2 med alle anbefalede opdateringer fra MS. Den indbyggede firewall anvendes og jeg bruger KFWS Webserver v. 2.5 som fungere fint.

Der er en idiot som prøver at komme ind på min maskine via port 80 og en cgi-exe fil som ligger på min website på samme PC. Han ser ud til at ha' et scannerprogram 'kørende' på exe-filen.

Hvordan blokere jeg for trafik fra ham (hans ip-adresse har jeg fra min KFWS Webserver weblog) ???

På forhånd tak !!

nUUK25
Avatar billede gnuff Praktikant
08. september 2005 - 14:18 #1
Er det den indbyggede firewall i sp2 du bruger??
Hvis det er en installeret firewall kan du som regel indsætte hans IP som blokeret
Avatar billede screem_brille Novice
08. september 2005 - 14:21 #2
kan du gøre under egenskaber for dit netkort under TCP/IP indstillinger og avanceret, der kan du indstætte IP adresser som ikke skal have adgang
Avatar billede nUUK Novice
08. september 2005 - 14:21 #3
Ja, det er som sagt Win XP indbyggede firewall med seneste opdateringer
Avatar billede nUUK Novice
08. september 2005 - 14:28 #4
Hej screem brille,

Du må være lidt mere præcis ! Under Netkort - Tcp/IP er der kun 'Egenskaber', men derunder ser det ikke ud til at man kan udelukke IP-adresser for indgående trafik !!

Jeg lytter !!
Avatar billede nUUK Novice
08. september 2005 - 14:45 #5
Nå, nu fandt jeg et sted i KFWS Webserver hvor jeg kunne gøre det og det ser ud til at være effektivt !! Lukker for denne streng -

Tak for alle bidrag !!
Avatar billede screem_brille Novice
08. september 2005 - 14:49 #6
nuuk det er jo netop også indgående traffik du ønsker at blokere (fra en bestemt ip adresse)
Avatar billede jokkejensen Novice
08. september 2005 - 14:56 #7
trist hvis man kunne blokere andre ip-adresser for udgående trafik :)
Avatar billede screem_brille Novice
20. september 2005 - 12:28 #8
Husk at luk spørgsmålet
Avatar billede screem_brille Novice
21. september 2005 - 02:11 #9
jokkejensen kan du faktisk godt, det er bare at sætt den webadresse man ikke vil have man skal kunen tilgå ind i ens host fil og angive IP til at være 127.0.0.1 så ser du aldrig siden.
Avatar billede nUUK Novice
27. september 2005 - 11:05 #10
OK
Avatar billede screem_brille Novice
27. september 2005 - 12:01 #11
det var så lidt og skulle det være en anden gang (eller ikke)
Avatar billede screem_brille Novice
27. september 2005 - 12:43 #12
og sjovt du selv beholder point... men det må da næsten være en fejl ikke ?
Avatar billede jokkejensen Novice
27. september 2005 - 20:17 #13
screem >> jeg mente, andres.. andres personers ipadresser for udgående trafik. :)
Avatar billede screem_brille Novice
28. september 2005 - 00:53 #14
jokkejensen hehe ja det ved jeg ;)
Avatar billede nUUK Novice
28. september 2005 - 23:20 #15
Gisp !! Det var en fejl - godt nok er jeg glad for mig selv, men der må vel være en grænse for uddeling a' finer !! Hvordan får jeg migreret 60p over til mr Screen brille ?
Avatar billede screem_brille Novice
28. september 2005 - 23:39 #16
du kan oprette et spørgsmål som du kalder: point til screem_brille, og i selve spørgsmålet kan du skrive http://exp.dk/spm/646408 så ved folk hvad og hvorfor der gives point ;)