Avatar billede kledal Nybegynder
07. september 2005 - 14:07 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

aktivere script i en anden frame

Her er mit frameset

strOut = "<html><head><title></title></head>"
strOut = strOut & "<!-- frames -->"
strOut = strOut & "<frameset rows=""32,*"" frameborder=""no"" framespacing=""no"" border=0>"
strOut = strOut & "<frame name=nav_comp src=""nav_comp.asp?"" scrolling=no marginheight=0 marginwidth=0 noresize>"
strOut = strOut & "<frameset cols=""0,*,0"" frameborder=""no"" framespacing=""no"" border=0>"
strOut = strOut & "<frame name=leftborder_grey src=""border_grey.asp"" scrolling=no bgcolor=#dddddd marginheight=0 marginwidth=0 noresize>"
strOut = strOut & "<frameset rows=""1,*,0"" frameborder=""no"" framespacing=""no"" border=0>"
strOut = strOut & "<frame name=topborder_grey src=""border_grey.asp"" scrolling=no bgcolor=#dddddd marginheight=0 marginwidth=0 noresize>"
strOut = strOut & "<frame name=gccomp src=""redirect.asp?" & strQuery & """ scrolling=auto marginheight=0 marginwidth=0 noresize>"
strOut = strOut & "<frame name=bottomborder_grey src=""border_grey.asp"" scrolling=no bgcolor=#dddddd marginheight=0 marginwidth=0 noresize>"
strOut = strOut & "</frameset>"
strOut = strOut & "<frame name=rightborder_grey src=""border_grey.asp"" scrolling=no bgcolor=#dddddd marginheight=0 marginwidth=0 noresize>"
strOut = strOut & "</frameset>"
strOut = strOut & "</html>"

Jeg skal fra framen gccomp aktivere et script i framen nav_comp, jeg havde håbet at kunne gøre det med onclick="parent.nav_comp.SetMenuColor1(2);" og på den måde aktivere scriptet som ses herunder:

strOut=strOut & vbCrLf & "<script>"
    strOut=strOut & vbCrLf & "function SetMenuColor1(num)"
    strOut=strOut & vbCrLf & "{"
    strOut=strOut & vbCrLf & "var i; for (i=1;7>i;i++)"
    strOut=strOut & vbCrLf & "{"
    strOut=strOut & vbCrLf & "document.all('menu' + i).className='" & strNormalClass & "';"
    strOut=strOut & vbCrLf & "document.getElementById('arrow' + i).style.visibility = ""hidden"";"
    strOut=strOut & vbCrLf & "document.all('menu' + num).className='" & strActiveClass & "';"
    strOut=strOut & vbCrLf & "document.getElementById('arrow' + num).style.visibility = ""visible"";"
    strOut=strOut & vbCrLf & "}"
    strOut=strOut & vbCrLf & "</script>"

Men det virker ikke, er der nogen der har en idé til hvad jeg gør galt?
Avatar billede fennec Nybegynder
07. september 2005 - 14:32 #1
du skal igennem "parent.parent.nav_comp.SetMenuColor1(2);"
Avatar billede fennec Nybegynder
07. september 2005 - 14:35 #2
Er der en speciel grund til at du bygger dit frameset op gennem ASP??. Det skaber unødvendig pres på serverne, når den skal til at samle strOut variablen, også udskrive den bagefter. Det er meget bedre at skrive HTML koderne direkte i ASP dokumentet (der behøver jo ikke være ASP kode i et ASP dokument)
Avatar billede kledal Nybegynder
07. september 2005 - 14:44 #3
det virker heller ikke, det sker intet
Avatar billede fennec Nybegynder
07. september 2005 - 14:57 #4
Du skal jo også længere op endnu :o)

parent.parent.parent.nav_comp.SetMenuColor1(2);
Avatar billede fennec Nybegynder
07. september 2005 - 15:05 #5
Hvilken browser bruger du???

Har lige lavet en lille test med dit frameset, og der virker "parent.nav_comp.testIt()", "parent.parent.nav_comp.testIt()", "parent.parent.parent.nav_comp.testIt()" i IE og FF.

testIt() er en funktion som ligger i nav_comp framen.
Avatar billede fennec Nybegynder
07. september 2005 - 15:05 #6
Det lader altså til at være et andet problem...
Avatar billede kledal Nybegynder
07. september 2005 - 15:21 #7
bruger IE, har løst det ved at kopiere min asp side og så lave en parent.nav_comp.location.href=den nye asp side, tak for hjælpen.
hvis du vil have point så svar
Avatar billede fennec Nybegynder
07. september 2005 - 15:24 #8
Husk lige min besked angående HTML i ASP. Du bruger alt for mange resurser når du gemme HTML i en ASP streng.

.o) <-- One Eyed Jack
Avatar billede olebole Juniormester
08. september 2005 - 07:41 #9
<ole>

- så skal du nok overholde E's regler i fremtiden (http://www.eksperten.dk/spm/646028)  ;o)

/mvh
</bole>