Avatar billede andersen_1606 Nybegynder
06. september 2005 - 21:44 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Valg af ISP, krav 2048/xxx og fast IP eller range. Lav ping.

Skift af ISP - jeg søger en god ISP til en 2048/xxx eller 1024/xxx linie, hvor jeg kan få en lille ip range. Upload mere end 128kbit/s.

Det er vigtig med lav ping tid da jeg skal have et par servere til spil stående.

Hvad er jeres erfaringer? Og hvad er prisen for et range oprettelse og løbende omk? Hvilke krav stiller ISP'n til dok af range?

På forhånd tak.
Avatar billede jackass- Nybegynder
12. september 2005 - 14:54 #1
Hej Andersen..

Cybercity har jeg kun oplevet lav ping hos. Hvis du skal have spilservere stående kræver det som regel rimelig meget upstream. På fx en 2048/512 ville jeg i hvert fald nødig spille clan kamp hvis der var mere end 8 på serveren.

Find ud af hvad din type spil kræver - som regel er det 3-5 kb/sec per klient.. så er resten matematik :)

Desuden har man også en fast IP og mulighed for at tilkøbe flere hvis behovet skulle være der.
Avatar billede andersen_1606 Nybegynder
12. september 2005 - 21:15 #2
Hej Jackass.

Tak for dit input - jeg skal spille bf2, og jeg er faktisk ikke klar over, hvad det kræver.
Vil du give mig følgende info - og så lægge det som svar, så giver jeg point.
Hvad har du af up/downstream, og hvad er din ping til følgende:
jp.dk
tdc.dk
tiscali.dk
bf2.com