Avatar billede sykofanten Nybegynder
06. september 2005 - 21:21 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Trådløs internet

Hardware:
Xps Gen 2 (bærbar)
m. Intel Pro/Wireless 2200 Network connection

Jeg har lige købt en router ved navn Trendnet TEW-431BRP
Den bruges til at dele en stofa forbindelse.

Det kører fint nok med kabel, men jeg ønsker at udnytte dens trådløse mulighed.

Desværre virker det ikke ret godt. Jeg kan se netværket med godt signal, men når jeg connecter til det, så bliver jeg disconnectet efter kort tid. Mens jeg er connected er der konstant ping timeout når jeg forsøger at pinge routeren 192.168.0.1

Nogen gode forslag? (ikke afstanden, da jeg havde den 2 meter fra mig da jeg testede og nej, det var ikke gennem en væg/mur :))

Jeg vil ikke udelukke at det kan være mit netkort der er meget omstændigt, men hvis i har oplevet noget lignende, så kan i jo f.eks skrive hvad der hjalp jer :)

Signalstyrken svinger altså mellem god, meget god og optimal, men når det endelig lykkedes mig at komme på nettet, så er den der kun lige max. 2 minutter og det går MEGEt langsomt i den tid (når jeg surfer) og den timeouter mere end den pinger.

(Dns kan den ikke hente automatisk - har det noget af sige? I så fald, hvad skal jeg skrive i som dns adresse? Alt andet finder den)

Skal i bruge nogle oplysniger, spørger i bare :D
Avatar billede kenp Novice
06. september 2005 - 22:27 #1
du kan finde dns adresserne her http://www.cubus-adsl.dk/elteknik/opslag/dns.php

Men det du beskriver lyder meget mystisk.. netop som du selv skriver at der er noget galt med netkortet..

Du har vel ikke ne makker eller lign. som kan komme forbi med deres bærbar og trådløst netværk?
Avatar billede sykofanten Nybegynder
07. december 2006 - 21:11 #2
.