Avatar billede anders_lun Nybegynder
06. september 2005 - 10:11 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til design.

Søger hjælp til design, til en murer/entreprenør firma.
Der er fit slag på hylden. Det eneste, skal være at siden ikke må være noget der fylder en hel hjemmeside så brugeren skal blade frem og tilbage, den skal være overskuelig. Menuen skal være oppe i toppen under banneret. Farvevalget skal være pæne og overskuelige farver, men samtidigt noget der symbolisere håndværk.
Avatar billede keysersoze Guru
06. september 2005 - 10:30 #1
søger du kun design - eller hele hjemmesiden (dvs også programmering)?
Avatar billede nalu Nybegynder
06. september 2005 - 14:23 #2
Du skal nok regne med at du bliver nød til at betale for at få lavet en hel side..
Avatar billede anders_lun Nybegynder
06. september 2005 - 14:28 #3
Søger kun Design.... Why? Der er mange herinde der har spurgt om design og fået det gratis :)
Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
06. september 2005 - 15:54 #4
Skal designet laves til DHTML eller HTML ??

Altså... vil du bruge CSS til positionering...  eller arbejder du med tabeller eller frames...??
Den slags oplysninger er gode at have så man kan rette designet ind efter dette
Avatar billede keysersoze Guru
06. september 2005 - 15:59 #5
om der bruges css, frames, tables, divs, iframes, javascript eller whatever man nu end kan finde på er da ikke noget der styrer designet.
Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
06. september 2005 - 16:31 #6
Nej....det styre det ikke... men er da rart at have i baghovedt nå man laver designet...
Lige som det er rart at vide om det hus man er ved at tegne skal bygges i mursten eller træ :-)
Diverse tekniker giver jo divers muligheder
Avatar billede keysersoze Guru
06. september 2005 - 16:48 #7
jeg vil mene der er stor forskel på at bygge et hus og en hjemmeside - den dag en designer bliver begrænset af programmørens valg (eller måske færdigheder) er verden da gået helt af lave. Designeren har helt frie hænder og så er det programmørens opgave at omsætte designeres tanker til en funktionel hjemmeside.

Anyway - dette skulle ikke være en diskusion om programmering og design og jeg må desværre sige at jeg ikke kan levere design til 200 point :)
Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
06. september 2005 - 17:10 #8
Rigtigt at en designer ikke bør lade sig begrænse.... men en designer bør udover målgruper osv. også tage hensyn til materiale valg, deres egenskaber fordele og mangler. det gør sig gældende hvadentet det dreje sig om at designe møbler tøj  grafik eller tegne et hus.
Det gør sig også gældende med webpogramering... visse design kræve en teknik... mens andre er bedst i en anden...
Man kan så selvf. som designer sige at det  pogramørens problem hvorledes han vil løse opsætningen (Er ikke altid designeren selv sætter siden op) ... Men detsvære fungere verden ikke altid sådan... nogen gang stilles der krav der på en kan virke underlige...

Men derudover har du ret....nok forket sted for den diskution *S*
Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
06. september 2005 - 17:20 #9
anders lun >>

Du kan prøve at søge på nette efter webtemplets
der er mange af den slags steder på nette, nogen skal man betale for, andre er gratis.. men alle kan bruges til at få inspiration fra :-)
Nogle af templetsne er bare et billedoplæg mens andre er fuldt færdige sider med et par undersider, original billede material ol........ Der findes også en del specielt lavet til div pogramme som DreamWeaver GoLive Frontpage oma
Her er et par sider:
http://www.webtemplates.com/
http://www.freewebtemplates.com/
http://www.trendytemplates.com/
http://freesitetemplates.com/
Avatar billede neewbie Nybegynder
08. september 2005 - 14:03 #10
Kan det passe, at folk ikke vil lave et forslag til design? :S Har set det så mange steder herinde hvor folk har gjordt det gratis... har ingen penge til det kun points :S
Avatar billede neewbie Nybegynder
11. september 2005 - 16:38 #11
Ingen der kan komme med et forslag? :/
Avatar billede keysersoze Guru
11. september 2005 - 18:06 #12
erhm - hvorfor begynder du at snakke snakke om at du ingen penge har til at få lavet design samt bekymrer dig om at der ingen forslag er kommet i en andens tråd?
Avatar billede nalu Nybegynder
11. september 2005 - 18:12 #13
Du skal nok regne med at der ihvertfald er nogen her inde på eksperten som arbejder proffesionelle basis, og er herinde for at hjælpe folk med deres mindre problemer og besvare folks spørgsmål. Derfor tror jeg ikke du vil få noget design på et specielt flot grafisk niveau, hvis der overhovedet kommer nogen forslag.

Derudover undre jeg mig også over at du ikke kan betale for et design hvis du har et entreprenørfirma. Hvis du f.eks. vis laver det for en ven må du få ham til at skyde nogle penge i kassen, eller lade være med at tilbyde at lave et design hvis du ikke selv kan finde ud af det!

Siger ikke du ikke har lov til at oprette en tråd herinde, men forvent ikke alle folk er villige til at arbejde gratis for dig, eller for den sags skyld, for 200 points!
Avatar billede anders_lun Nybegynder
11. september 2005 - 20:08 #14
Sorry... har bare spurgt tidligere i andre samhænge om forslag til design, så kunne godt være at man stadig kunne komme med forslag...

Men beklager at der ingen penge er at putte i kassen, og kun points. Må selv rode med design så.
Avatar billede keysersoze Guru
11. september 2005 - 20:55 #15
se - nu er jeg forvirret... er neewbie og anders_lun den samme person?
Avatar billede nalu Nybegynder
11. september 2005 - 20:57 #16
uhh .. :P
Avatar billede skovge Novice
13. september 2005 - 21:58 #17
keysersoze - tror du har ret, og han har også oprettet spørgsmålet et endet sted.
Avatar billede keysersoze Guru
06. februar 2006 - 16:14 #18
lukketid?
Avatar billede anders_lun Nybegynder
28. august 2008 - 10:22 #19
lukker