Avatar billede sannen Nybegynder
06. september 2005 - 08:52 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Overskrift kludder..

Jeg kan simeplthen ikke få min Html til at lave en overskrift i eks. H3, og teksten under i alm. tekst.
Der skal ikke være mellemrum mellem overskrift og brødtekst.
Eks.
<h3>Dette er en test</h3>
  Og det virker ikke

Når jeg sætter H3 på overskiften kommer der automatisk mellemrum mellem denne og næste tekst..
Kan man slet ikke lave noget, så overskiften kan blive større, uden det sker????
Avatar billede kalp Novice
06. september 2005 - 09:00 #1
<h3>Dette er en test</h3><br>

sådan du mener? ved godt <br> betyder linie skift men mener godt man kan
Avatar billede shb Nybegynder
06. september 2005 - 09:02 #2
ja det er jo f***ed. du må nok bare bruge
<font size=5>overskrift</font> uden mellemrum
Avatar billede kalp Novice
06. september 2005 - 09:02 #3
eller mener du

FEDSKRIFTogtyndskrift ?

eller

FEDSKRIFT
ogtyndskift?
Avatar billede kalp Novice
06. september 2005 - 09:03 #4
med br får du

FEDTSKRIFT
ogtyndskrift
Avatar billede shb Nybegynder
06. september 2005 - 09:04 #5
kalp, prøv at gem dette i et html dokument og tjek hvad der sker.
<html><h3>overskrift</h3>uden mellemrum</html>
der bruges ikke br, men den laver et linjeskift anyway
Avatar billede kalp Novice
06. september 2005 - 09:09 #6
shb >> okay.. og det er ikke sådan et linjeskift her?!

FEDSKRIFT

ogtyndskrift

?

jeg husker ellers at jeg ofte skulle skrive <br> for at få et linjeskift lige under

FEDTSKRIFT
ogtyndskrift
Avatar billede jokkejensen Novice
06. september 2005 - 09:10 #7
For at fjerne det tvungne linie skift der er i headlines, kan du bruge

h1, h2, h3, h4
{
margin: 0; padding:0; display:inline;
}
Avatar billede sannen Nybegynder
06. september 2005 - 09:22 #8
jokkejensen...Virker det på alle browsere??

Du må meget gerne lave din kommentar til et svar..pointsene er dine...

Shb..Det hjælper ikke at lave font size= 5..Jeg skal bruge koden på noget java cms system, hvor det er forudbestemt at det skal være h1 o.s.v der bliver brugt:)))
Avatar billede jokkejensen Novice
06. september 2005 - 09:35 #9
ja det virker i alle browsere.. der skal sikkert være defineret en dtd type. men det har i sikkert også..

Mvh