Avatar billede sykofanten Nybegynder
05. september 2005 - 18:29 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Deling af stofanet

Problemet er at jeg lige er flyttet ind i en delelejlighed, hvor vi er 2 der skal dele 1 internetforbindelse - STOFA!

Det er et kabelmodem og vi kører pt i en switch, så vi skiftevis kan logge på - dog kun en af gangen.

Vi ønsker imidlertid begge at være online på samme tid, og jeg har leget med ICS i XP, men uden held - det kan man ikke med stofa åbenbart.

Jeg har hørt noget om diverse programmer der kan klare problemet delvist - vi har dog kun 1 netkort pr bærbar (2 bærbare) og 1 switch at gøre godt med og altså ikke en ekstra computer til rådighed - er det stadig muligt med f.eks wingate? Hvis ja, hvordan så?

Ellers har jeg overvejet at købe;
3COM OFFICECONNECT CABLE/DSL ROUTER
link - http://www.pc-lager.dk/vare-oversigt.php?varenummer=94410&type=hardware

Derudover vil jeg gerne høre om jeg kan lave trådløs netværk med f.eks denne her router, eller om det kræver noget af abonementet (:D er nub til trådløst);

Asus WL-500g Wireless Router 4 port + LPT/USB port
ling - http://www.pc-lager.dk/vare-oversigt.php?varenummer=94324&type=hardware

For lige at gøre det klart er abonementet Stofa (kabelmodem) og det er flexrate 1024 - det skal der ikke pilles ved.

Nu kender i min situation og mine ønsker. Så er jeg interesseret i at høre nogle "eksperters" råd - ingen gætværk... så skal det i hvert fald være kvalificeret. Jeg vil helst ikke smide penge væk på en router der ikke virker alligevel, så helst folk der ved hvad de snakker om.

ps.

og husk det ikke er tdc eller noget andet adsl/kabeltv, men stofa -det er vidst lidt specielt med det.

på forhånd tak. :)
Avatar billede martin_shearer Nybegynder
05. september 2005 - 18:43 #1
Skal i ikke bare bestille det stofanet kalder for "Familie-opkobling" som gør at i kan ha op til 5 computer tilsluttet 1 forbindelse.

Det er en service der koster 25 kr. og så vidt jeg ved, er det også den eneste måde i kan gøre det på. hvis i vil være online begge på samme tid.

se mere her http://www.stofa.dk/showpage.php?conid=132&menuid=145&parentid=4&subparentid=144
Avatar billede sykofanten Nybegynder
05. september 2005 - 18:47 #2
NEJ!
kort og godt!
NEJ!

De tar 300 kr i oprettelse + en router er altid rar at have.
Selvfølgelig ville en 100% software baseret løsning være nr1, men det skal ikke være FOR omstændigt.

Desuden KAN det lade sig gøre, men hvordan, vil jeg gerne have af vide ^^
Avatar billede martin_shearer Nybegynder
05. september 2005 - 18:51 #3
hmm okay. jeg følger med, for vil gerne vide hvordan det kan lade sig gøre :S
Avatar billede silvershadow Nybegynder
05. september 2005 - 19:41 #4
Med en Router tildeles i af Stofa 1 ip-adresse og det er det abonnementet går på.
Med 4-port switchen får du mulighed bagved den ene ip-adresse at route til 4 andre interne ip-adresser uden Stofas vidende.
Med Wireless Access Point får du ydeligere muligheder, så jå den foreslåede løsning er i allerhøjeste grad brugbar.
Ellers spøger du bare her, så skal vi nok få det til at virke
Avatar billede silvershadow Nybegynder
05. september 2005 - 19:47 #5
Der er ingen forskel set fra din side om det er KabelModem, ADSL, WebSpeed eller hvad de forskellige udbydere kalder deres produkt, interfacet er det samme.
Avatar billede sykofanten Nybegynder
05. september 2005 - 20:47 #6
Der sidder altså et stik fra boksen i væggen til modemmet der ikke kan gå i en alm router.
Er det nødvendigt at køre igennem modemmet og ind i en router, eller kan man købe den der
3COM OFFICECONNECT CABLE/DSL ROUTER (<- det er vel ikke for ingenting den hedder "cable/dsl")
jeg linkede til i min første post? Er det så ikke bare at skrive logon og password ind i den router ligesom med mit gamle tdc adsl?
Avatar billede silvershadow Nybegynder
05. september 2005 - 21:25 #7
Du slipper ikke får Kabel Modemet, og hvorfor skulle du også det?
Fra kabel modemet går du til Routeren  og derfra enten via 4-port switchen eller Wireless. Til dit sidste spørgsmål jo.
3Com routeren kan selvfølgelig også bruges, undskyld, jeg var så fokuseret på dit wireles ønske at jeg overså den løsning.
Men som du selv er inde på, du slipper iikke for Kablemodemet.
Avatar billede sykofanten Nybegynder
05. september 2005 - 23:50 #8
ok. Køber den i morgen så. Du får points hvis det virker.
Avatar billede silvershadow Nybegynder
07. september 2005 - 09:53 #9
Du fortsætter bare her, når du støder i problemer med opsætning at routeren.

Det koster ikke ekstra he he............
Avatar billede sykofanten Nybegynder
07. september 2005 - 14:20 #10
:D Jeg er nu på trådløst uden problemet :)
wow det kører nice.
kan anbefale
TRENDnet TEW-431 BRP wireless router
TRENDnet TEW-421PC :D
=100% signal & 100% kvalitet og ping <1 stabilt til routeren ^^

Det var netkortet den var gal med i min computer
http://jkontherun.blogs.com/jkontherun/2005/08/intel_proset_22.htm

nå men 200 lettjente points til dig :D
Avatar billede silvershadow Nybegynder
07. september 2005 - 14:28 #11
Jamen så siger jeg da tak, nu har du vel husket at kryptere din forbindelse?
Avatar billede sykofanten Nybegynder
08. september 2005 - 17:48 #12
Jep, med WPA-PSK.
Det skulle være godt nok :D
Avatar billede silvershadow Nybegynder
08. september 2005 - 18:04 #13
Det kan ikke gøres bedre i skrivende stund. Du ku da osse bare ha taget lidt til dig selv din tumbe. hehe..............

Det var jo dig der gjorde arbejdet. ik