Avatar billede Slettet bruger
05. september 2005 - 14:56 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Modem-stik kvæler fastnettelefonerne

Vi er lige flyttet ind i et hus, hvor der findes en del almindelige "gamle" telefonstik og et enkelt nyt stik, hvor der tidligere har været tilkoblet webspeed. Webspeed-boksen er nu fjernet, da jeg kun har brug for at benytte et eksternt 56k-modem - MEN:

Når jeg tilslutter mit modem til det nye stik, kan vi ikke bruge vores fastnettelefoner, som er tilsluttet de gamle stik (heller ikke selvom PC'en er slukket), men ligeså snart jeg fjernet modemstikket, virker vores fastnettelefoner igen.
Er det mystisk - eller hvad?
Avatar billede clausj Nybegynder
05. september 2005 - 15:06 #1
Jeg havde nogenlunde samme problem med en ADSL-opkobling. I en TDC-butik erhvervede jeg mig et "ADSL-konverter"-stik, der kunne en erstatte et teknikkerbesøg til 500,-. Telefonstikkende bliver med denne "loppet", og jeg kan nu frit køre adsl 2m/bit samt bruge øvrige telefonstik uden problemer. Så mit råd er at henvende dig til en TDC-butik, forklar dit problem og forhør om de har et stik lignende, der kan hjælpe dig. IØVRIGT: Stiket kostede 99,95 - Et teknikkerbesøg der kan "loppe" dine installationer koster nemt 5-700 kr. afhængig af leverandør....
Avatar billede peet49 Nybegynder
05. september 2005 - 16:30 #2
Det sker normalt, når du bruger det forkerte stik, der er normalt 2 stik på modemet, det ene er til en telefon, det ander er til internettet.
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2005 - 11:47 #3
Hej Clausj.
Smid lige et svar, så du kan få dine points. Stikket er fundet hos TDC.
Avatar billede Slettet bruger
12. september 2005 - 09:23 #4
Stikket fungerede ikke, men jeg løste problemet ved at koble min telefon til mit modem. Nu fungerer det perfekt.
Avatar billede Slettet bruger
21. september 2005 - 14:24 #5
Når der ikke er svar, har jeg desværre ikke mulighed for at give points.
Lukker og slukker.