Avatar billede esmik_designs Nybegynder
05. september 2005 - 13:10 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Fejl under win xp install

Har lige fået nyt hardware sat i min maskine, og skal jo så have installeret en ny og ren windows, men så kommer problemet. Når seve Windows XP installen får loaded alle d nødvendige drivers osv, så lige før man skal il at vælge en installation, får jeg den klasiske blå skærm, hvorpå den melder fejl. Den siger der er noget galt med min PCI.sys og der står også noget med at jeg kan prøve og deaktivere ccache diverse steder i bios, men har jeg prøvet og fejlen melder stadigt ud.

Har det noget og gøre med jeg har sat min bios forkert op? har prøvet utallige af muligheder, men som sagt boradet er nyt så kender ikke dens bios eller funktioner.

Motherboard og grafikkortet kan ses under "min computer" til den som måske mener det er relevant.

Hjælp søges hurtigt!

Jeg har også en tråd igang på tweakup.dk - da jeg søger så meget hjælp så muligt. Hvadjeg allerede har prøvet, står derinde til dem som syntes det er relevant.

Link: http://www.tweakup.dk/forumnew/read/87228/#8
Avatar billede majsmarken Nybegynder
05. september 2005 - 13:17 #1
http://www.killdisk.com/downloadfree.htm - rydder HD'en for evt. skrammel først...

http://www.helgec.dk/xp-install.html - hvilket sted undervejs hopper kæden af ?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
05. september 2005 - 13:21 #2
Scan dine ram for fejl. Hent en ram scanner på nettet, der findes en på denne boot CD: www.ultimatebootcd.com
Avatar billede esmik_designs Nybegynder
05. september 2005 - 13:42 #3
majsmarken - jeg når ikke engang til figur 2, så dør den med fejlen hvor jeg får blå skærm også siger den at der er noget galt med pci.sys filen.
Avatar billede Slettet bruger
05. september 2005 - 14:05 #4
Det er med stor sandsynlighed ramfejl, har du mere som en blok så orøv at pille den ene ud
Avatar billede esmik_designs Nybegynder
05. september 2005 - 14:08 #5
Mine ramhar kørt mig trofast siden jul, da jeg købte dem. kan det virkelig være dem? for hvis ja, så er jeg da ked af de ikke virker længere :( ville mene det var for tidligt de skulle gå hen og dø.
Avatar billede esmik_designs Nybegynder
05. september 2005 - 14:22 #6
Under bios-indstillinger kan jeg umiddebart ændre på omdet er ECC eller Non-ECC ram. hvad er forskellen? og måske kan det være det?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
05. september 2005 - 14:24 #7
Ja det kan være ram, eller harddisk. W2K og XP er hysteriske med fejl på diske og RAM, men tilsyneladende kun under installation.

Min W2K havde kørt i 2 år da jeg følte trangen til en reinstall, men det var ikke muligt, da der i følge en memory tester var RAM fejl. Min installation gik også ned med blå skærm.

Du kan prøve at køre med en RAM klods (hvis du har flere) og bytte rundt på dem du har, eller simpelthen bare hente en memory tester, foreksempel ultimate boot CD, der også indeholder et hav af andre geniale tools, til at fejl finde og fejl rette på din maskine.
Avatar billede esmik_designs Nybegynder
05. september 2005 - 14:26 #8
Siger mange tak for alle de gode råd og oplysninger. Jeg prøver mig straks frem :)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
05. september 2005 - 14:27 #9
ECC er noget specielt (dyrt) fejl tolerant ram.

Du har non-ecc ram.
Avatar billede esmik_designs Nybegynder
05. september 2005 - 14:38 #10
Okai, så havde jeg ret inde i hovet et sted. mente nok det ikke var ECC.