Avatar billede terminator Nybegynder
02. september 2005 - 00:01 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Internetopkobling til den bærbare

Hej alle !

Jeg har et problem der består i at jeg arbejder om natten og nogle gange har en del spildtid som jeg gerne ville bruge til min yndlingsbeskæftigelse....nemlig at være på nettet :)
Nu er det sådan at man jo ikke bare kan logge sig på firmaets internetopkobling, så derfor tænkte jeg på om det ville være muligt via mobiltelefon at lave en nogenlunde hæderlig forbindelse til min bærbare computer ? K..og hvad skal der til til ? Jeg har en ny bærbar af mærket HP som er en 3500+ med 1GB Ram. Så jeg tror ikke at den ville være problemet. Men hvad skal der til for at få det til at lykkes...? Hvor hurtig en hastighed ville man kunne opnå og hvad koster det. Jeg ved at det er mange spørgsmål men håber på det bedste :)
Avatar billede terminator Nybegynder
02. september 2005 - 00:01 #1
Ved heller ikke rigtigt om jeg fik lagt spørgsmålet i den rigtige kategori ?
Avatar billede roadrunner38 Nybegynder
02. september 2005 - 00:05 #2
med en mobiltelefon der understøtter gprs og en mobiludbyder der understøtter internet via gprs er det da muligt koster mellem 10 og 25 kroner pr mb alt efter selskab

hastigheden vil svare til noget der minder om 56K tror jeg nok
Avatar billede terminator Nybegynder
02. september 2005 - 00:07 #3
OK...men hvordan forbinder jeg så mobiltelefonen til den bærbare...jeg tænker på hvad der skal bruges af hardware ?
Avatar billede roadrunner38 Nybegynder
02. september 2005 - 00:11 #4
hvilken telefon har du der er flere muligheder usb infrarød bluetooth så kan du selv vælge
Avatar billede terminator Nybegynder
02. september 2005 - 00:15 #5
Jeg har en Nokia 6230. Den har Infrarød og Bluetooth. Kan det virkelig bruges...lol
Troede at man skulle have noget mere seriøst hardware :)
Avatar billede kalp Novice
02. september 2005 - 00:16 #6
De fleste anvender en USB kabel
Avatar billede terminator Nybegynder
02. september 2005 - 00:17 #7
Men måske det ville være bedre med et kabel imellem telefon og pc...? Eller er det ligemeget ?
Avatar billede kalp Novice
02. september 2005 - 00:17 #8
Et USB kabel.. hedder det:)

bluetooth kræver at din PC understøtter det eller at du køber yderligere hardware til den
Avatar billede terminator Nybegynder
02. september 2005 - 00:17 #9
Hmmm...USB, kan det forbindes til en Nokia som jeg har ?
Avatar billede kalp Novice
02. september 2005 - 00:18 #10
Det tror jeg bestemt den kan
Avatar billede roadrunner38 Nybegynder
02. september 2005 - 00:18 #11
vil funke fint, min bærbare kan komme på med mobilen uden problemer med 6230i dog koster det jo lidt penge ca 5 til 10 kroner at åbne politiken hjemmeside med så mange billeder - hvis du vil have en guide siger du bare til
Avatar billede terminator Nybegynder
02. september 2005 - 00:18 #12
Der er bluetooth i pc'en osse. bruger det til overførsel af filer og den slags.
Avatar billede terminator Nybegynder
02. september 2005 - 00:20 #13
Tja...så bliver det jo meget sjovt at se hvad det vil koste hvis jeg begynder at spille på nettet osse...det bliver sgu nok for dyrt :(
Avatar billede terminator Nybegynder
02. september 2005 - 00:21 #14
Kunne da lige være at jeg skulle se hvor meget data jeg har flyttet efter 2 timers spil derhjemme...
Avatar billede roadrunner38 Nybegynder
02. september 2005 - 00:21 #15
ja det ville jeg ikke anbefale må jeg sige, men måske andre har en bedre løsning, men bluetooth opsætning har jeg da fået til at virke
Avatar billede terminator Nybegynder
02. september 2005 - 00:23 #16
Kan du smide et link til den guide til bluetooth-opsætning...? Jeg kører Win XP home på den bærbare.
Avatar billede roadrunner38 Nybegynder
02. september 2005 - 00:24 #17
men eller installer nokia pcsuite og du er sådan set kørende, gør det før du åbner for bluetooth, så vil programmet selv installere bluetooth modem driver til telefonen, og så opretter du bare en almindelig modemopkobling
Avatar billede terminator Nybegynder
02. september 2005 - 00:27 #18
Ok....jamen det vil jeg da lige prøve en af dagene så. Men skal lige have tjekket hvor meget data der bliver flyttet ved spil først.

Skal nok lige vende tilbage når jeg har rodet lidt med det :) Er på job nu nemlig.
Avatar billede roadrunner38 Nybegynder
02. september 2005 - 00:33 #19
husk opkald nummer skal være *99# og brugernavn og pasword skal du bare lade være blanke når du opretter din dialup connection i xp
Avatar billede roadrunner38 Nybegynder
02. september 2005 - 00:33 #20
held og lykke
Avatar billede terminator Nybegynder
02. september 2005 - 00:41 #21
ok...takker :)
Avatar billede roadrunner38 Nybegynder
02. september 2005 - 00:47 #22
http://download.tdc.dk/pub/tdc/erhverv/mobilitet/opsaetning/Nokia_GPRS_mobiltelefon_til_windows_XP.pdf

her er der en guide men opkaldsnummeret hos mig virker med *99# så begge to virker nok, ved godt det er tdc men hvis din gprs kører på mobilen skulle det ikke gøre nogen forskel har forøvrigt selv sonofon og mit virker
Avatar billede roadrunner38 Nybegynder
03. september 2005 - 17:59 #23
Fik du det til at virke
Avatar billede terminator Nybegynder
12. september 2005 - 04:09 #24
Yes....jeg fik det til at virke. Smid lige et svar så jeg kan give point :)
Takker mange gange for hjælpen :)
Avatar billede roadrunner38 Nybegynder
12. september 2005 - 11:34 #25
Her er et svar er glad for at det virker, men er det ikke for dyrt at spille spil på nettet.
Avatar billede terminator Nybegynder
13. september 2005 - 17:57 #26
Tja...ved det ikke helt rigtigt endnu...men det finder jeg nok ud af :)
Takker for hjælpen.