Avatar billede Slettet bruger
31. august 2005 - 09:18 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Flere computere på samme forbindelse

Jeg har en cybercity forbindelse og vil gerne have sluttet en computer nummer 2 på internettet. Er der så ikke noget om, at man skal have en switch eller noget?
Er der én der kan hjælpe mig med at finde en til en god pris?

Tak for hjælpen.
Avatar billede quee Nybegynder
31. august 2005 - 09:31 #1
hej det kan bedst betale sig at købe en router da den deler internet forbindelsen lige over når begge computer er på sådan en koster fra ca 250 kr
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2005 - 09:34 #2
Det skal lige siges, at den kuin skal bruges til alm. surfning på nettet hvis det skulle gøres nogen forskel
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2005 - 09:37 #3
Hvad er forskellen helt præcis på en router og en switch?
Avatar billede leif Seniormester
31. august 2005 - 09:42 #4
Du siger CyberCity er det en Bredbåndsforbindelse ?
Avatar billede gnuff Praktikant
31. august 2005 - 09:44 #5
En router kan du sætte mange maskiner på nettet på samme tid med en fast IP, en switch skal du ikke vælge hvis du har fast IP
Avatar billede leif Seniormester
31. august 2005 - 10:06 #6
Hvis det er en CyberCity Bredbånd er der allerede Router, der leveres

Er det en analog forbindelse med 56K modem er det lidt sværere !
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2005 - 10:55 #7
Det er en cybercity bredbåndsforb. men der er kun et modem
Avatar billede leif Seniormester
31. august 2005 - 10:59 #8
Er det 1 Zyxel ?
Avatar billede leif Seniormester
31. august 2005 - 11:37 #9
Jeg har selv CC Bredbånd og der følger en kombineret Modem og Router med til deres forbindelser.
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2005 - 11:59 #10
Ja det er et Zyxel modem, men der er ingen router
Avatar billede leif Seniormester
31. august 2005 - 12:04 #11
Den maskine du har på, kan du prøve at lave en IPconfig i en kommandoprompt og skrive hvad den skriver her, IPen starter sikkert med 10.xx.xx.xx, 192.168.xx.xx eller 172.16.xx.xx, hvis dette er korrekt er det router !

Så skal du bare ned og købe den billigste switch du kan finde.
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2005 - 12:28 #12
Har lige snakket med CC og der er indbygget router, så skal have en switch. Tak for hjælpen. Leif; smid et svar!
Avatar billede leif Seniormester
31. august 2005 - 13:16 #13
:)

Det snyder folk at Cybercity og Tiscali leverer 1 boks hvor der både er Modem og Router i, hvor imod fx. TDC leverer kun 1 modem ! Derfor kan du heller ikke bare skifte CC's router ud med hvilken som helst.