Avatar billede loga Nybegynder
29. august 2005 - 21:34 Der er 13 kommentarer

Slet data

Hej eksperter..

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan man sletter sine filer fra din MySQL Database, bare med et notmalt link uden at gå ind i Phpmyadmin
Avatar billede nielle Nybegynder
29. august 2005 - 21:36 #1
Med følgende SQL:

DELETE FROM dinTabel WHERE id=42

- hvor id'et selvfølgelig skal svare til den post der skal slettes.
Avatar billede jaw Nybegynder
29. august 2005 - 21:37 #2
Slette sine filer? Mener du rækker/data?

Og så kommer det jo lidt an på hvad det er du vil. Hvis du helt vil tømme tabellen kan du bruge

mysql_query("TRUNCATE tabelnavn");

Hvis det derimod skal være en enkelt række, skal du have et felt til at udpege netop den række, f.eks. "brugernavn".

Så kan du:
mysql_query("DELETE FROM tabelnavn WHERE brugernavn = 'john'");
Avatar billede loga Nybegynder
29. august 2005 - 21:41 #3
Skal jeg så bare linke til den side hvor koden står ?
Avatar billede jaw Nybegynder
29. august 2005 - 21:42 #4
Ja, normalt vil man så blande det med f.eks. en query-variabel, så man får et dynamisk kald:

fil.php?id=42 (for at bruge nielle's ekspempel)

mysql_query("DELETE FROM tabelnavn WHERE id = ".$_GET['id']);

(Og det er jo ikke helt nok at linke, filen skal selvfølgelig "åbnes")
Avatar billede nielle Nybegynder
29. august 2005 - 21:44 #5
Der skal jo også de sædvanlige ting til omkring at forbinde sig til MySQL, og vælge den rigtige database.

Men du har vel nogenlunde tjek på de ting, siden du allerede arbejder med din database?
Avatar billede loga Nybegynder
29. august 2005 - 21:46 #6
Ja..
Avatar billede nielle Nybegynder
29. august 2005 - 21:50 #7
Godt. :^)

Et råd... Før at du nu går igang med at teste det af, så synes jeg at du bør oprette en test-tabel til formålet. Det er så surt at miste vigtige data fordi at man er kommet til at lave en dum lille fejl.
Avatar billede loga Nybegynder
29. august 2005 - 21:51 #8
Det skal jeg prøve.
Avatar billede loga Nybegynder
29. august 2005 - 21:52 #9
Det er jo rart at man kan slette data hvis man er admin på en side..
:-)
Avatar billede loga Nybegynder
29. august 2005 - 22:22 #10
Ja nu dur det. :) Tak
Avatar billede nielle Nybegynder
29. august 2005 - 23:03 #11
Hvem vil du have svar af?
Avatar billede nielle Nybegynder
13. september 2005 - 21:05 #12
?
Avatar billede nielle Nybegynder
18. oktober 2005 - 22:42 #13
Et svar fra mig...