Avatar billede nicolehodal Nybegynder
28. august 2005 - 17:36 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Installering af printer?

Hej
Jeg har lige fået en brugt lexmark p707 printer. Men installationscdrom er væk.
Så jeg har været ind på Lexmarks hjemmeside og hente en driver fordi printerlisten i XP ikke viser min printer.
Problemet er nu at når jeg køre det prg. jeg har hentet og har udpakket det, får jeg en fejlmeddelse om at systemfilen er ikke egnet til at køre ms-dos og miscrosoft windows programmer. og at man skal lukke programmet.
Hvad gør jeg nu, kan man installere den på anden vis?
På forhånd tak :-)
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
28. august 2005 - 17:41 #1
Er du sikker på det er den rigtige driver? På deres hjemmeside er der 8 forskellige styresystemer at vælge i mellem.
Hedder filen cbb700en.exe?
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
28. august 2005 - 17:42 #2
Undskyld cjb700en.exe
Avatar billede nicolehodal Nybegynder
28. august 2005 - 17:45 #3
den jeg har fat i hedder cjb700da?
Avatar billede kxh Nybegynder
28. august 2005 - 17:46 #4
Hej

Jeg er enig med halvamatoer's svar, jeg tror ikke det er den rigtige driver
du har downloaded, der må være en driver direkte til windows XP på deres hjemmeside..

Jeg mener du skal bruge følgende driver, den er dansk og findes på lexmark.dk
CJB700DA.EXE    Version V1.0.11.0
Custom Driver for Windows 2000 and XP

Venlig hilsen

Kim Hansen
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
28. august 2005 - 17:49 #5
Den burde være ok - Så er jeg umiddelbar blank.
Avatar billede nicolehodal Nybegynder
28. august 2005 - 17:50 #6
det er også den fil jeg har?
Avatar billede kxh Nybegynder
28. august 2005 - 17:50 #7
Hej

Har lige downloaded cbj700da.exe og kørt installationen igennem uden problemer,
dog kan jeg ikke teste om den virker, mangler lige en printer, men den er tilføjet korrekt, og installations programmet kom ikke med nogen fejl.

// Kim
Avatar billede nicolehodal Nybegynder
28. august 2005 - 17:53 #8
jeg hentede fil gemte den i en mappe, valgte kør. der kommer winzip hvor man skulle unzip filen, så det gjorde den og så kommer fejlmeddelsen.
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
28. august 2005 - 18:01 #9
Ok du kan ikke kører en installationsfil som zippet - du skal unzippe den først.

Filen pakker sig ud før den installarer og det kan den ikke som zip, da den vil forsøge at pakke sig ud i zip-mappen.
Avatar billede nicolehodal Nybegynder
28. august 2005 - 18:18 #10
hvordan gør man det? troede det var det jeg havde gjort?
Avatar billede nicolehodal Nybegynder
28. august 2005 - 18:33 #11
Hej igen
Min bror kom lige forbi og flyttede rundt på nogle filer, og nu virker den.
Men mange tak for hjælpen!
Avatar billede milter Ekspert
28. august 2005 - 18:42 #12
Prøv det her:

1. Click Start, click Run, type c:\windows\repair, and then click OK.
2. Right-click autoexec.nt, and then click Copy.
3. Click Start, click Run, type c:\windows\system32, and then click OK.
4. Right-click anywhere in that folder, and then click Paste.
5. Right-click the Autoexect.nt file that you just copied, and then click Properties.
6. Click to select Read-Only, and then click OK.
7. Repeat steps 1 through 6 to copy the Config.nt file.

Taget herfra:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;324767
Avatar billede milter Ekspert
28. august 2005 - 18:42 #13
Ahh...

Jeg glemte vist at opdatere ;)