Avatar billede bedri Nybegynder
28. august 2005 - 00:39 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

H>ar muligvis noges snavs på pc,hjælp

Hej er  der en der vil se på en logfil fra hijack this

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_04\bin\jusched.exe
C:\windows\system\hpsysdrv.exe
C:\WINDOWS\System32\hphmon05.exe
C:\HP\KBD\KBD.EXE
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\Programmer\Multimedia Card Reader\shwicon2k.exe
C:\WINDOWS\ALCXMNTR.EXE
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\WINDOWS\System32\rundll32.exe
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Programmer\Microsoft AntiSpyware\gcasServ.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Microsoft AntiSpyware\gcasDtServ.exe
C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
C:\Programmer\UnH Solutions\IE Privacy Keeper\IEPrivacyKeeper.exe
C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgbhp.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\Documents and Settings\Ejer\Skrivebord\hijack-this\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://redirect.zonelabs.com/redirect/route?oem=1013&prod=0&mode=1&app=inclient&lang=en&date=-86400&link_id=1&dest=enterprise_solution
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Programmer\SpywareGuard\dlprotect.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_04\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [hpsysdrv] c:\windows\system\hpsysdrv.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HPHUPD05] c:\Programmer\HP\{45B6180B-DCAB-4093-8EE8-6164457517F0}\hphupd05.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HPHmon05] C:\WINDOWS\System32\hphmon05.exe
O4 - HKLM\..\Run: [KBD] C:\HP\KBD\KBD.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Recguard] C:\WINDOWS\SMINST\RECGUARD.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [PS2] C:\WINDOWS\system32\ps2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /installquiet /keeploaded /nodetect
O4 - HKLM\..\Run: [Sunkist2k] C:\Programmer\Multimedia Card Reader\shwicon2k.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AlcxMonitor] ALCXMNTR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Reminder] "C:\Windows\Creator\Remind_XP.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [gcasServ] "C:\Programmer\Microsoft AntiSpyware\gcasServ.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IE Privacy Keeper] "C:\Programmer\UnH Solutions\IE Privacy Keeper\IEPrivacyKeeper.exe" -startup
O4 - HKLM\..\Run: [Google Desktop Search] "C:\Programmer\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktop.exe" /startup
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Acme.PCHButton] C:\PROGRA~1\HPPAVI~1\Pavilion\XPHWWBP4\plugin\bin\PCHButton.exe
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O8 - Extra context menu item: Download using LeechGet - file://C:\Programmer\LeechGet 2004\\AddUrl.html
O8 - Extra context menu item: Download using LeechGet Wizard - file://C:\Programmer\LeechGet 2004\\Wizard.html
O8 - Extra context menu item: Parse with LeechGet - file://C:\Programmer\LeechGet 2004\\Parser.html
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_04\bin\npjpi150_04.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_04\bin\npjpi150_04.dll
O9 - Extra button: Related - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O16 - DPF: {04E214E5-63AF-4236-83C6-A7ADCBF9BD02} (HouseCall Control) - http://housecall60.trendmicro.com/housecall/xscan60.cab
O16 - DPF: {3D061514-8D58-40D8-BB88-2BA6DCA9E5DE} (FontDown Class) - http://www.qurancomplex.com/Downloads/DownloadQuranFont.cab
O16 - DPF: {4F1E5B1A-2A80-42CA-8532-2D05CB959537} (MSN Photo Upload Tool) - http://by5fd.bay5.hotmail.msn.com/resources/MsnPUpld.cab
O16 - DPF: {56393399-041A-4650-94C7-13DFCB1F4665} (PSFormX Control) - http://www.my-etrust.com/Support/PestScanner/pestscan.cab
O16 - DPF: {B0067CA5-2C37-4C6B-AAEC-5E2CE8635060} (FontSmoother Class) - http://www.qurancomplex.com/Downloads/FontSmooth_New.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/msnmessengersetupdownloader.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O20 - Winlogon Notify: igfxcui - C:\WINDOWS\SYSTEM32\igfxsrvc.dll
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: avast! Web Scanner - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: TuneUp WinStyler Theme Service (TUWinStylerThemeSvc) - TuneUp Software GmbH - C:\Programmer\TuneUp Utilities 2004\WinStylerThemeSvc.exe
O23 - Service: TrueVector Internet Monitor (vsmon) - Zone Labs, LLC - C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
Avatar billede magictouch Nybegynder
28. august 2005 - 07:29 #1
Kigger på den;)
Avatar billede magictouch Nybegynder
28. august 2005 - 08:09 #2
Der er ikke noget alvorligt at se i loggen, men jeg foreslår at du scanner den igennem.

Hent  den her scanner:
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

Hent Ewido herfra (14 dages version af plus-versionen
http://shop.element5.com/product.html?productid=531168&affiliateid=200010704

Installer og kør Ewido - opdater programmet (men lad være med at scanne).

Du skal også lige hente og installere programmet Ad-aware hvis du da ikke har det i forvejen. Opdater det straks efter installationen.Programmet samt brugervejledning på dansk finder du her: http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#adaware
Følg også vejledningen her til udvidet søgning: http://www.spywarefri.dk/adaware.manual.htm

Download cureit til skrivebordet  ftp://ftp.drweb.com/pub/drweb/cureit/drweb-cureit.exe

Kør en scanning med Hijackthis, så du kan se alle filer.

Du får herunder nogle filer, som du skal fixe. Det, du skal gøre, er at sætte et flueben ud for disse filer. Når du har gjort det, så lukker du alle andre vinduer ned. Det er meget vigtigt at det eneste vindue, som er åbent er HijackThis vinduet. Husk også at lukke dette vindue, når du har markeret filerne. Nu må du fixe. Klik på Fix checked:
O4 - HKLM\..\Run: [AlcxMonitor] ALCXMNTR.EXE
O9 - Extra button: Related - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm

Genstart til fejlsikret tilstand. Du trykker f8 nogle gange når Windows starter op.

Åbn Stifinder, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

Slet nedenstående filer og mapper. Bliv ikke forbavset  hvis du ikke kan finde alle filer  eller mapper, da de kan være fjernet automatisk under fixet med Hijackthis.

Filer:
C:\WINDOWS\web\related.htm

Start-Søg og slet:

ALCXMNTR.EXE

Nu kører du mwav skanneren som vi hentede før
Sæt flueben i følgende:
Memory, Startup folders, drive, Registry, System folders og Services.
Sæt prik i følgende:
All local drives og Scan all files

Klik på scan.
Tip: du skal ikke klikke på Add to Startup folders så scannes din maskine hver gang du starter Windows op.
Denne scanning kan godt tage et par timer alt efter hvor meget du har liggende på din computer.

Kør en fuld scanning med Ewido.

Kør  Adware

Dobbeltklik på cureit exe filen laver den en kort startup/express scan. Så skal du markere drevene du vil scanne, og klikke på ikonet/manden nede i højre hjørne. Lad den slette hvad den finder

Lav lige en generel oprydning.

Slet filer og foldere inde i følgende mapper:
C:\Windows\Temp\
C:\Documents and Settings\<Din Profil>\Lokale indstillinger\Temp\
C:\Documents and Settings\<All  users Profil>\Lokale indstillinger\Temp\
---------------------------------------------------------------------------------
C:\Documents and Settings\<Din profil>\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\
C:\Documents and Settings\<All  users Profil>\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\
<<<<<Det vil slette filerne i Internet cachen og cookies

Tøm Papirkurven.

Der er sandsynligvis nogen filer eller foldere, du ikke kan slette-det er normalt..

Genstart.

Send en ny hijackthis log, og fortæl om det har hjulpet, ellers fortæl lidt mere detaljeret – hvad er problemet?
Avatar billede bedri Nybegynder
30. august 2005 - 22:36 #3
Hej ,har værret lidt optaget,
tak for det det virker fint nu .