Avatar billede kardinalen Novice
25. august 2005 - 20:10 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

InDesign CS driller

Jeg har det problem at når jeg har sat mit dokument op med tekst og billeder, og så ønsker at ligge en tekstboks ovenpå et billede, så man se teksten ovenpå billedet, så forsvinder den, det virker ligesom om at den ryger bag ved billedet, idet at jeg stadig kan se rammen på boksen, men hvis jeg så vil flytte den fremad under "Arrange", så kan jeg kun flytte den bagud.
Da jeg i tidernes morgen brugte ver. 2.0 var det aldrig et problem.
Hvordan kan det være ??
Avatar billede Gammelklog Nybegynder
26. august 2005 - 08:15 #1
Er det muligt at tekstboksen er placeret i et andet lag, som ligger under det lag billedet er placeret i?
Avatar billede dortek Nybegynder
26. august 2005 - 08:28 #2
Tjek om der er figursats på billedet.

Hvis der er det kan du klikke på dit tekstfelt, hvor du ikke kan se teksten, og vælge object > textframeoptions (ctrl+b). Allernederst i vinduet er der en knap, der hedder ignore text wrap. Sæt flueben i den, og nu kan du se din tekst...

;-DorteK
Avatar billede kardinalen Novice
26. august 2005 - 09:28 #3
Tak for det, det var lige den detalje jeg havde overset.