Avatar billede cstii Nybegynder
25. august 2005 - 10:22 Der er 9 kommentarer

Frames/dropdown menu lavet i dreamweaver fungere ikke i netscape?

Hej..
Jeg har et problem med mine sider, der er sat op i dreamweaver, hvor jeg har lavet en top og en mainframe. I top frame har jeg lavet en menu med drop down funktion og når jeg klikker på mine dropdown menu punkter så forsvinder topframen så det kun er mainframen man kan se, hvad gør jeg????
Håber at i kan hjælpe mig...
Cstii
Avatar billede cstii Nybegynder
25. august 2005 - 10:23 #1
Det er dreamweaver 2004 MX
Avatar billede miss-g Seniormester
25. august 2005 - 13:41 #2
Du har vel ikke menu på den side du linker til?
Avatar billede miss-g Seniormester
25. august 2005 - 13:42 #3
Dit link skal åbne en side i din mainframe, det skal du jo huske at sætte den til. Derefter burde det virke.
Avatar billede cstii Nybegynder
25. august 2005 - 15:02 #4
Jo, der er en topframe med menuen i, den er der hele tiden, det er så kun mainframen der skal skiftes ud. Det virker i internet explorer men i netscape åbner den kun mainframen og jeg kan ikke se topframen hvor menuen(navigationsbaren)...
Avatar billede miss-g Seniormester
25. august 2005 - 15:15 #5
Har du lavet menuen med behaviors?

Prøv at tjekke hvilke browsere den laver koden til.

På behavior paletten - se under ´Show events for´ og vælg Netscape 3.0

Lav så din menu, og tjek om den ikke virker i både IE og Netscape.
Avatar billede olebole Juniormester
25. august 2005 - 20:05 #6
<ole>

Problemet skyldes, at et lag ikke kan strække sig henover en frame-kant. En frame er jo et selvstændigt vindue - og alle HTML-elementer hører til i deres eget vindue  ;o)

Løsningen er, at have sin menubjælke i den ene frame (den øverste) - og alle menu-lagene i den anden (den nederste) ... men det er sikkert ikke lige til med DW's indbyggede features.

Du skal nok ud på nettet og finde en menu, der er skrevet specielt til at fungere på tværs af frames. Kik evt. her:
    http://www.dhtmlcentral.com/

/mvh
</bole>
Avatar billede cstii Nybegynder
26. august 2005 - 09:55 #7
Jeg har lige tjekket den er lavet med behaviors og står til netscape 3.0. Den befinder sig kun i top framen, den går altså ikke ned over framen.
Grrr... det er simpelthen irriterende
Avatar billede miss-g Seniormester
26. august 2005 - 10:08 #8
Så tror jeg vi må give Olebole ret.

Du kunne jo også lave dit indhold i en iframe i stedet. Det fungerer jo næsten på samme måde.
Avatar billede cstii Nybegynder
26. august 2005 - 11:32 #9
Hej Ole ...
Det er jo lige præsis det jeg har lavet altså en topframe med menuen og en mainframe med indholdet. Problemet er at i netscape, når jeg klikker på et af menupunkterne i mainframen, så kommer ganske rigtigt den rigtige side frem men topframen forsvinder.