Avatar billede zipcode Nybegynder
25. august 2005 - 09:18 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Installering af service pack 2

Min computer siger at der er opdateringer klar til installering, service pack 2. Men lidt inde i processen, så kommer der en fejlmelding, at den ikke kan gennemføre instalationen.

Jeg har prøvet at registrerer min version af windows xp pro. Men tror ikke jeg gør det, det rigtige sted eller på den rigtige måde?

Hvordan skal det gøres?
Avatar billede peet49 Nybegynder
25. august 2005 - 09:44 #1
Det er enten fordi, du har spyware på maskinen, eller du ikke har en godkendt licens.
Avatar billede boxer Nybegynder
25. august 2005 - 09:47 #2
Hvis problemet er at din XP ikke er registreret, bør det kunne gøres via windows update.
SP 2 kan også hentes herfra:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=049c9dbe-3b8e-4f30-8245-9e368d3cdb5a&displaylang=da
eller
http://intern.sdu.dk/enheder/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/

Er din version ikke lovlig får du IKKE lov til at bruge Windows Update.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
25. august 2005 - 10:10 #3
... install pakken UDEN INTERNET PÅ (Stikket UD!).

Din 'putter' skal være REN for virus/spyware/'snavs' for at det vil gå godt...
Avatar billede djras Nybegynder
28. august 2005 - 20:50 #4
Kan du ikke umiddelbart løse problemet,fås servicepack 2 på CD.Det er hurtigere og lettere at installere den herfra.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
28. august 2005 - 20:56 #5
Prøv med SP2 instalationen via den 'løse' ~280Mb fil sakses fra ovennævnte link.
Altså Download først og INTERNETSTIKET UD og DEREFTER INSTALL...
Altså i sidste ende UDEN INTERNET PÅ !!!
Avatar billede cyberspace Nybegynder
29. august 2005 - 12:58 #6
du kan hente sp2 herfra, og det er meget hurtige  hurtigere end andre steder.
http://intern.sdu.dk/enheder/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
Avatar billede cyberspace Nybegynder
29. august 2005 - 13:00 #7
undskyl mine stavefejl (taster noget gange lidt for hurtigt til at opdage fejl)
Avatar billede majsmarken Nybegynder
29. august 2005 - 20:01 #8
<cyberspace>: Som <boxer> skrev [25/08-2005 09:47:55] ...

Ska' vi lige have <zipcode> på banen igen ???
Avatar billede zipcode Nybegynder
31. august 2005 - 11:03 #9
Det er endnu ikke lykkedes mig at installere skidtet. Den melder samme fejlmelding som jeg skrev i første rubrik. Jeg har hentet sp2 fra sdu sitet - lukket for det trådløse netværk, men alligevel giver den en fejlmelding. Den skulle ikke have kontakt til nettet, men der er selvfølgelig nogen svage signaler fra andre routere...

Men nu ved jeg ikke helt hvad jeg skal....
Avatar billede majsmarken Nybegynder
31. august 2005 - 11:22 #10
Hmmm... Hvilke andre programmer har du i din putter ?

Har hørt/læst om visse NON-M$ programmer som får SP2 instalation til at brække sig. Eller programmet ikke virker bagefter...

Jeg ved ikke om du ka' bruge det til noget:
http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=842242
http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=884130
Avatar billede majsmarken Nybegynder
31. august 2005 - 11:23 #11
Lige en TANKE: Du har vel diskplads nok ?

Slet alle filer/mapper i følgende mapper (IKKE hele mappen, KUN alle filer/mapper i mappen)

C:\Windows\Temp\
C:\Documents and Settings\<Din bruger>\Lokale indstillinger\Temp\
C:\Documents and Settings\<Alle andre brugere>\Lokale indstillinger\Temp\
C:\Documents and Settings\<Din bruger>\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\
C:\Documents and Settings\<Alle andre brugere>\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\
Tøm din "Papirkurv"

Skal muligvis lige:
Åbn en mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".
Avatar billede zipcode Nybegynder
31. august 2005 - 12:33 #12
Jeg har rigelig diskplads - den er lige blevet formateret