Avatar billede kenneth_axelsen Nybegynder
24. august 2005 - 08:22 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Fjerne Domain Controller fra AD

Hej

En DC er stået af, inden der kunne nås at melde den ud af domainet via DCPROMO - du skal jeg have fjernet resterne af den i AD.

Til orientering har jeg 2 DC'er tilbage - en kørende 2003 og en kørende 2000. Vores Domain er i Native mode.

1)
Nogle mener at det skal ske via NTDSutil og herefter fra slettes fra DC container osv. osv. (http://www.petri.co.il/delete_failed_dcs_from_ad.htm)

2)
Andre mener, at det fra en 2003 server blot er nok at fjerne den fra Site And Services og vælge Delete til serveren og vælge punktet, at den ER og BLIVER Offline.

Er der nogle der er vidende om jeg skal bruge punkt 1 eller kan nøjes med at bruge punkt 2 ????

/KAX
Avatar billede venturer Nybegynder
24. august 2005 - 08:27 #1
Begge forslag fungere. Men i nogle tilfælde kan man ikke "bare lige" slette den.
Jeg ville bruge Ntdsutil. Den fungere uanset hvad der er gået galt :)
Du skal dog lige være sikker på at den fejlede DC ikke hvade nogle "roller". I så fald skal du først overføre dem til en af de to andre inden du begynder på at rydde op.
Avatar billede venturer Nybegynder
24. august 2005 - 08:29 #2
Du kan evt. starte med pkt. 2. Hvis det virker behøver du ikke gøre mere.
Du skal så bare holde øje med din eventlog det næste stykke tid og se efter om står noget om fejlet kommunikation med den afskaffede DC. I så fald skal du have fat i ntdsutil.
Avatar billede kenneth_axelsen Nybegynder
24. august 2005 - 08:34 #3
OK tak for svar og kommentarern - ville blot sikre mig, at jeg ikke fik lavet noget i forkert rækkefølge.

/KAX
Avatar billede kenneth_axelsen Nybegynder
24. august 2005 - 10:53 #4
Venturer - sletningen af DC'en permenent skal, som jeg lige ser det, laves i "Active Directory Users and Computers" og ikke fra "Site and Services" - er det ikke korrekt.

Ved godt jeg selv skrev Site and Services ...
Avatar billede venturer Nybegynder
24. august 2005 - 11:08 #5
Det er ganske rigtigt. Du finder den under "Domain Controllers" :)
Avatar billede venturer Nybegynder
01. september 2005 - 19:36 #6
Har du fået "ryddet" op i dit AD? :)
Avatar billede kenneth_axelsen Nybegynder
02. september 2005 - 10:21 #7
Yep - den er væk. Valgte at tage den på den autoriserede måde, dvs. køre NTDSutils.

Efter at have kørt NTDSutils, gik jeg videre med at fjerne den i Site and Service, og fra DNS. Da jeg ville fjerne den fra Active Directory Users and Computers, var den allerede væk.

Har ikke har nogle "spøgelses"-problemer med den DC'er der er slettet, dvs. den ser ud til at være helt væk.

/KAX
Avatar billede venturer Nybegynder
08. september 2005 - 10:10 #8
Lyder kanont. Mon så ikke du skal få lukket spørgsmålet? ;)
Avatar billede kenneth_axelsen Nybegynder
08. september 2005 - 12:35 #9
Igen har jeg trykket på Accepter når venturer vises i feltet - er det ikke måden at afslutte på ??