Avatar billede soerenstone Nybegynder
23. august 2005 - 20:26 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Vil ikke gå på nettet efter ca ½ times inaktivitet

Jeg bruger win xp med trådløs adgang til nettet. Alt fungerer fint sålænge jeg anvender internettet, men efter jeg ikke har været aktiv på nettet i ca en halv time, kan Explorer ikke vise nogle sider hvis jeg prøver at gå på nettet. Der fremkommer blot den sædvanlige fejlside med "Siden kan ikke vises". Til trods for at jeg ikke kan surfe på nettet kan jeg stadig bruge messenger. Efter en genstart virker alt igen. Det hjælper ikke at "reparere" netværksforbindelsen og få ny ip-adresse (er på via Stofanet)

Hvad kan der være galt og hvad gør jeg? Problemet er opståtet over tid.
Avatar billede strych9 Praktikant
23. august 2005 - 21:25 #1
Jeg tror dit trådløse netkort går i strømbesparende tilstand og vil ikke vågne igen.
Gå ind i enhedshåndtering, find netkortet og kig på egenskaberne for det. Der skulle være et flueben du kan slå fra i et af fanebladene hvor du kan forhindre at det går i strømbesparende tilstand.
Avatar billede soerenstone Nybegynder
24. august 2005 - 20:06 #2
Siger tak, nu virker det! Giver gerne points
Avatar billede strych9 Praktikant
24. august 2005 - 21:01 #3
Så det var den rigtige løsning?
Avatar billede soerenstone Nybegynder
24. august 2005 - 21:05 #4
Tilsyneladende. Har i hvert fald ikke haft problemet siden. Asus'en surfer derudaf...