Avatar billede dan_nielsen Nybegynder
18. august 2005 - 14:11 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Afspil/vis medie filer.

Jeg står og skal lave en maskine som skal kunne vise billeder. Det er faktisk den eneste funktion den skal have. Der skal ikke være nogen Harddisk i, så derfor behøver jeg et Live CD program eller lignende.

Jeg har prøvet det der hedder Movix, men det er dog kun i stand til at vise 16 bit farver. Så billederne er lidt grumsede nogle steder.

Det jeg vil høre er om der findes andre lignende ?
Avatar billede lassebm Nybegynder
18. august 2005 - 14:40 #1
ubuntu live cd, knoppix, gnoppix. Er nogen af de mere udbredte.

Personligt ville jeg nok vælge ubuntu live.
Avatar billede dan_nielsen Nybegynder
18. august 2005 - 18:05 #2
Jamen der kan man da ikke selv lægge billeder/video med på cd'en vel ?
Avatar billede lassebm Nybegynder
18. august 2005 - 18:11 #3
Ok. Du vil simpelthen brænde filerne på en cd, som så skal kunne boote efterfølgende og vise dine billeder ? Korrekt ?
Avatar billede Slettet bruger
18. august 2005 - 19:14 #4
Prøv lige at checke Puppy-linux ud: http://distrowatch.com/table.php?distribution=puppy

Den kan et par tricks de færreste live-distroer kan.
Avatar billede Slettet bruger
18. august 2005 - 19:44 #5
Avatar billede dan_nielsen Nybegynder
19. august 2005 - 09:52 #6
#Zyphon
Ja det skal være en CD som jeg kan smide billederne på, sætte den i og så skulle den kunne boote op og vise billederne.

MoviX kan en stor del af det jeg vil have den til. Der skal man lige gå ind i nogle menuer for at få billederne vist og så kører det ellers som et slideshow. Men som sagt kunne det kun vise billederne i 16 bit farver og den skal altså op på 32 :(

#Helgec
Nu er jeg mildt sagt ikke særlig god til tysk :D Men har du kunne læse dig til om minidvblinux kan noget lignende det jeg har beskrevet ovenover ?

Og husk nu lige, jeg har ingen Harddisk i min comp.. Så der kan ikke lægges noget over.
Avatar billede Slettet bruger
19. august 2005 - 11:11 #7
"Nu er jeg mildt sagt ikke særlig god til tysk" OK det er tigiveligt, gør således -> download MLD-linux, unzip og brænd som "boot image" du har nu en bootbar cd på bare 8 MB, nu har du adgang til en UK manual
Princippet er kort fortalt!! Boot op på din MLD-linux -> vælg kør fra cd -> indlæs i memory (du skal dog ind og selv konfigurere stien til cd-drev -> fjern MLD-cd - > sæt mediet i med dine billeder -> start
Hvis du ikke kender til Linux er det måske lidt vanskeligt i starten, jeg går på ferie i aften, men der sikkert andre linux folk der vil hjælpe