Avatar billede linepigen21 Nybegynder
17. august 2005 - 19:28 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Problemer med skriften på computeren

Hejsa :-)

Jeg har et problem, jeg har haft i et par måneder. Alt skrift på min computer - både på nettet, skrivebordet og i alle programmer - står en anelse dobbelt eller sløret. Det er lidt svært at forklare. En af mine kammerater havde en idé til, hvis jeg skulle gøre - med det hjalp ikke.

Nogen, der har en idé?

Mvh Line
Avatar billede majsmarken Nybegynder
17. august 2005 - 19:31 #1
Velkommen til Eksperten.dk

Fladskærm eller CRT ?
Hvilke elementer ER prøvet ?
Avatar billede linepigen21 Nybegynder
17. august 2005 - 19:36 #2
Det er på min bærbare - så det er vel en fladskærm.

Jeg kan ikke huske præcist, hvad det var, men det var noget i Kontrolpanel - System. Jeg skulle køre den i fejlsikret tilstand for at gøre det.
Avatar billede strych9 Praktikant
17. august 2005 - 19:39 #3
Højre klik på denne computer og vælg egenskaber.
Gå til fanebladet avanceret. Der er tre knapper der hedder "Indstillinger", - tryk på den øverste af dem.

Alle flueben der skal være slået til. Der er visse af dem, hvis du slår dem fra, som får en laptop skærm til at se temmelig skod ud.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
17. august 2005 - 19:40 #4
[Kontrolpanel][Skærm][Fanen indstilninger...] - prøv forskellige Skærmopløsninger / Farvekvalitet her og se (bogstavligt talt) hvad der sker.
Også i [Advanceret] knappen...
Avatar billede linepigen21 Nybegynder
17. august 2005 - 19:43 #5
Alle flueben var slået til - problemet er muligvis, at jeg kan have slettet noget under "tilføj eller fjern programmer".
Avatar billede linepigen21 Nybegynder
17. august 2005 - 19:43 #6
Desuden har jeg prøvet alt det med skræmindstillinger - og det hjælper intet.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
17. august 2005 - 19:52 #7
http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx ->
"ClearType Tuner (New)
This PowerToy lets you use ClearType technology to make it easier to read text on your screen, and installs in the Control Panel for easy access."
http://download.microsoft.com/download/b/7/0/b7019730-0fa3-47a9-a159-98b80c185aad/setup.exe

Hvad kan/gør den util ?
Avatar billede linepigen21 Nybegynder
17. august 2005 - 19:58 #8
Ved ikke lige, hvad jeg kunne bruge det til. Jeg kørte det program, og så skete der ikke lige mere.
Avatar billede linepigen21 Nybegynder
17. august 2005 - 20:03 #9
Hm....nu synes jeg faktisk, skriften er blevet meget værre på internetsiderne. Kan det passe ?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
17. august 2005 - 20:06 #10
[ClearType Tuning] oprettes i Kontrolpanel - hvis du vil 'fedte' videre med det program. (Jeg har dog ikke brugt det selv...)
Avatar billede linepigen21 Nybegynder
17. august 2005 - 20:08 #11
Ok, synes bare, det har gjort det værre for mig :-/ Jeg har også fået at vide, at jeg skal prøve at putte windows-CD'en i og så geninstallere nogle ting.
Avatar billede linepigen21 Nybegynder
17. august 2005 - 20:11 #12
Men smid et svar, Majsmarken - vil gerne give dig pointene, for jeg går bare op og sætter CD'en i.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
17. august 2005 - 20:13 #13
[Skrivebord]| HøjreMusseTast på [Denne Computer][Egenskaber][Hardware][Enhedshåndtering]| Find Skærmkort - Fjern - Genstart.
XP vil så lægge 'friske' driver ind (igen)...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
17. august 2005 - 20:13 #14
STANDBY - jeg har mere ...
Avatar billede strych9 Praktikant
17. august 2005 - 20:15 #15
Du må ikke gå Line =)
Vi vil gerne høre om det har nyttet.
Specielt er jeg interesseret fordi en af mine kunder havde præcist samme problem i sidste uge.
Avatar billede linepigen21 Nybegynder
17. august 2005 - 20:17 #16
Hehe, så må jeg jo hellere blive :-) Men jeg er efterhånden bare ved at være træt af det skide problem, som har stået på i 2 måneder. Men på et tidspunkt fandt jeg et sted inde i kontrolpanel, hvor jeg fik at vide, at jeg 'bare' skulle putte Windows CDen i igen, og så ville den installere et eller andet.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
17. august 2005 - 20:17 #17
Vi skal lige dele mellem HARDWARE eller SOFTWARE problem.
* HARDWARE er der jo ikke så meget at gøre ved i denne tråd...
* SOFTWARE => bedre/opdateret/rigtig skærmdriver skal instaleres.

Hvilke 'ting' HAR du allerede på CD ?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
17. august 2005 - 20:18 #18
Dvs. du har 'kun' XP CD'en i samlingen ?
Det jeg fisker efter er om du (også) har en CD med diverse driver elementer der passer til din 'putter' ?
Avatar billede linepigen21 Nybegynder
17. august 2005 - 20:19 #19
HAR? Hvad mener du? Jeg har kun medfølgende CDer til computeren.

Men det er jo et softwareproblem - det ved jeg da godt.
Avatar billede linepigen21 Nybegynder
17. august 2005 - 20:19 #20
Ingen anelse.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
17. august 2005 - 20:19 #21
Jeg/vi skal har oplyst af dig Model/type etc. på din 'putter' for at lede dig på rette vej med at finde en skærmdriver...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
17. august 2005 - 20:23 #22
ELLER - Hente dette "oplysningsprogram":
http://www.lavalys.com/products/download.php?dlid=2&lang=en
Ved kørsel ka' du finde oplysninger om alt dit HARDWARE - tit med link direkte til leverandørens driverdownload side...

Sååå - find infoen om dit SKÆRMKORT via programmet og skriv dem i denne tråd...
Hvis der er en LINK til leverandøren driverdownload side såååå.... rul videre derfra...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
17. august 2005 - 20:25 #23
Må lige rende - tilbage senerer...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
17. august 2005 - 21:31 #24
Well ???
Avatar billede linepigen21 Nybegynder
18. august 2005 - 13:00 #25
Jeg har ikke fået nogle af tingene til at virke. Så jeg putter min cd i om lidt. Er lidt træt af at bikse med det :-)