Avatar billede mulemule Nybegynder
17. august 2005 - 14:34 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Acces to 'Group of computers'

Inde i IIS der hvor man kan "Grant Acces to 'Group of computers'", hvordan er det så man skal skrive henholdvis Network ID og Subnet mask.

Det er fordi jeg gerne vil give adgang til en ven, der har dynamisk ip, og så tænker jeg at hvis jeg giver adgang til alle computere, der matcher hans førte 2 tal i ip adressen, så har han sikkert altid adgang.

Hvis han ip f.eks. er 210.123.12.10 , hvad skal jeg så skrive i henholdsvis

Network ID og subnet mask for at give alle der starter med 210.123 adgang ?

Med venlig hilsen
Avatar billede bjuhl Nybegynder
19. august 2005 - 08:51 #1
IP: 210.123.0.0
Sub: 255.255.0.0

Du kunne også sætte det pågældende website til "windows authentication" og så oprette en windows bruger med password til ham.

Normalt er IP låsen en ekstra sikkerhed til en i forvejen eksisterende brugerstyring.
Avatar billede mulemule Nybegynder
28. august 2005 - 21:22 #2
Tak