Avatar billede fuxi Nybegynder
11. august 2005 - 10:33 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Investor til hjemmesider

Er der nogen der har erfaring i at skaffe en investor til webportaler eller lignende.

Mig og et par kammerater har et par store sider, der faktisk tjener penge, men ikke nok til at vi kan leve af det på nuværende tidspunkt. Problemet er at vi vil helt sikkert kunne komme til at leve af det hvis vi kunne sige vores nuværende job op og køre det på fuld tid, men den slags ting starter en startkapital i min. 6 måneder.

Er der nogen der har erfaringer?
Avatar billede areon Nybegynder
11. august 2005 - 12:37 #1
Lad mig høre lidt mere on hvad i har, og hvad i forestiller jer i har brug for?

Herefter kan vi diskutere videre omkring et konkret samarbejde hvis førnævnte lyder fornuftigt.

Med venlig hilsen
Thomas
ts@net4you.bg
Avatar billede trophymanager Nybegynder
13. august 2005 - 22:05 #2
Det lyder som en forkert strategi til at tiltrække investorer. Det lyder som om det i har brug for, er nogen til at betale jer for at lave på jeres egen portal. Når jeg læser det, virker det som om I ikke gider bruge nok tid på det. I arbejder jo trods alt ikke mere end ca 40 timer om ugen. Hvad bliver de andre så brugt til?

Det er det indtryk jeg tror en investor vil få. Det ville være noget andet hvis det var fordi i manglede penge til noget specielt software, eller til for eksempel at betale trafikken.
Avatar billede fuxi Nybegynder
14. august 2005 - 10:23 #3
Hejsa

Om vi ligger nok timer i arbejdet... Tjaah det kommer vel an på hvad nok timer er. For det er jo meget naturligt at vi ikke kan ligge 40 timer om ugen i vores eget projekt, når vi nu engang også har et fuldtidsjob ved siden af.
Men vi har i periode lagt 30 timer om ugen oven i vores almindelige arbejdsdag...
Avatar billede fuxi Nybegynder
14. august 2005 - 10:28 #4
>> Aeron - vi har ikke planer om at springe ud som selvstændige lige nu og her... Men måske inden for 6 - 12 måneder. Der er flere årsager til at der skal gå lidt tid, vi har nogle projekter vi gerne vil sætte i luften inden, der skal laves forettningsplan etc.... Men jeg vil gerne kontakte dig senere når vi er lidt mere klar.
Jeg smed denne her på Eksperten for at se om der var muligheder for at springe ud i det og få en investor. Det ser der i højeste grad ud til der er ... SÅ jeg syntes at vi bør få lavet nogle ordentlige dokumenter, med vision, økonomi, målsætninger etc.
Avatar billede kasperjensen Nybegynder
25. august 2005 - 14:30 #5
Trophymanager:  hvis de begge køre fuldtids job fra " 8-16" vil de aldrig kunne udnytte tiden optimalt da div kontor og firmaer går hjem selv kl 16.00.  og en mail kontakt er ikke altid nok, man vil gerne have møder og samtaler.
Og de laver jo selv portalen lyder det til.
Og skaffe gode kontakter koster tid.
Avatar billede kasperjensen Nybegynder
25. august 2005 - 14:31 #6
Mente selvfølgelig til det øverste at de aldrig vil kunne køre det optimalt hvis de havde 8-16 ved siden af. bare for at skære ud i pap