Avatar billede crapperen Nybegynder
09. august 2005 - 20:15 Der er 20 kommentarer

Hjælp til opsætning af lokalnetværk. (3com 3CRWE51196)

Hej...
Jeg har lige fået en 3com OfficeConnect 3CRWE51196.
Der er to computere sat til. Internettet virker fint på begge maskiner. Men vi ville også gerne kunne dele filer med hinanden over netværket.
Jeg(denne computer) har adgang til den anden computer, men den anden har ikke adgang til min. Når man prøver at komme ind på mine ”SharedDocs” (Det vil sige fra den anden computer), får man fejlbeskeden:

//Topform er ikke tilgængelig. Du har muligvis ikke tilladelse til at bruge denne netværksressource. Kontakt serverens administrator for at finde ud af om, du har adgangstilladelse.

Adgang nægtet
.
Har prøvet at tage firewallen af. Men på den anden computer kan jeg ikke komme til at se om Windows Firewallen er sat til via Netværksforbindelser > Avanceret.
Er der andre måder at se om firewallen er sat til?

Håber nogen kan hjælpe mig.
Avatar billede kenp Novice
10. august 2005 - 15:04 #1
har du husket at angive at andre brugere godt må kunne ændre i dem?
Avatar billede crapperen Nybegynder
10. august 2005 - 15:46 #2
Ja... Virker stadig ikke...
Skal jeg ikke give lov til at han må komme ind i routerens opsætning?! Men det ved jeg ikke hvordan man gør. Kender ikke til alle de addresser og sådan noget...
Avatar billede kenp Novice
10. august 2005 - 16:34 #3
routeren har da ikke indfyldelse på dit lokale netværk..
Avatar billede crapperen Nybegynder
10. august 2005 - 16:36 #4
Hmmm. Det er den der har forbindelsen mellem de to computere?
Avatar billede kenp Novice
10. august 2005 - 16:43 #5
ja men det er på din computer at du skal give tilladelse til at den anden bruger fra den anden computer må komme ind..

du har jo ikke sat noget op i routeren som gør at du må komme fra din ind på den anden computer.
Avatar billede crapperen Nybegynder
10. august 2005 - 16:50 #6
Hmmm. Okay. Jeg har slet ikke forstand på routere.
Men dvs. at det kan være en firewall der blokere hans adgang?!
Avatar billede kenp Novice
10. august 2005 - 16:53 #7
hvis du har en softwarefirewall så ja. men vil nu nærmere sige et rettighedsproblem.. (kør guiden netværk på din comptuer samt på dine shareddocs)
Avatar billede crapperen Nybegynder
10. august 2005 - 16:57 #8
Har en softwarefirewall. (KasperSky)
Har kørt guiden på begge computere. Er bare ikke sikker på jeg har valgt den rigtige der passer til min opsætning.
Avatar billede kenp Novice
10. august 2005 - 17:02 #9
star ->kør ->cmd ->ipconfig /all kør det på dem begge så kan du se ip-adresserne så du kan give tilladelse igennem din firewall.
Avatar billede crapperen Nybegynder
10. august 2005 - 17:19 #10
Nu har jeg afinstalleret antivirusprogrammet, fordi det ikke var muligt at give tilladelse for nogen adresser. Men det virker stadig ikke.
Avatar billede kenp Novice
10. august 2005 - 18:00 #11
øhhh jeg syntes du sagde firewall....

har du kørt de 2 guider igennem...
Avatar billede crapperen Nybegynder
10. august 2005 - 18:13 #12
Ja. Der var firewall i programmet jo. Men kunne ikke sætte firewallen til at tillade nogen IP'er, så afinstallere det.
Har kørt guidesne på begge computere men virker stadig ikke. Det skal vel ikke være den samme guide på begge computere, skal det? Fordi. Det er vel forskelligt sat som fra hvilken computer man sidder ved. Tænker på de der "Vis eksemple" der er...
Avatar billede kenp Novice
10. august 2005 - 19:16 #13
så kig lige på rettighederne på din sharedoc..
Avatar billede crapperen Nybegynder
10. august 2005 - 19:20 #14
Hvordan gør jeg det? Højreklik > Egenskaber viser ikke noget med rettigheder...
Avatar billede kenp Novice
10. august 2005 - 21:50 #15
højreklik ->egenskaber ->deling ->tilladelser
Avatar billede crapperen Nybegynder
10. august 2005 - 21:58 #16
Avatar billede kenp Novice
10. august 2005 - 22:02 #17
øhhh du skal ikke gøre det via netværkssteder... men på mappen hvor den er.. altså på computeren og ikke via netværket.
Avatar billede crapperen Nybegynder
10. august 2005 - 22:07 #18
Det har jeg gjort 100 gange. Sårn der kommer sådan en hånd under mappen...
Avatar billede kenp Novice
11. august 2005 - 08:18 #19
ja så er mappen delt.. ellers kan man ikke komme ind fra dne anden computer i den mappe.....

Men så skal du ind samme sted og kigge på tilladelser samme sted...
Avatar billede crapperen Nybegynder
11. august 2005 - 15:06 #20
Er der ikke noget der hedder.
Skal måske siges at jeg har ikke SP1/2.