Avatar billede mobius6 Juniormester
09. august 2005 - 17:25 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

pointstatestik was it's los?

hej Co's

sad og kiggede på min placering
som i mine data siger:
point = 14.162
placering = 461

derefter kiggede jeg i e's samlede statestik
fra alle dage, alle mdr. alle kat.

14.168 point =  placering 294
14.144 point = placering 295

altså budre min palcering være 294.5  ;-))

men jeg er 461 ? og findes slet ikke på listen ved de 14.xxx points.

er der noget jeg overser ?
Avatar billede roenving Novice
09. august 2005 - 17:33 #1
Prøv at sammenligne de forskellige tal fra dit point-regnskab, og prøv at checke din placering ud fra de tjente point e.l.
Avatar billede mobius6 Juniormester
09. august 2005 - 17:43 #2
3.615,00 + 0,00 + 13.807,75 - 3.238,00 - 22,50 - 56,00 + 0,00 14.106,25

men det redegør dog ikke for mit spørgsmål?

= -10491,25 som er reelt "tjent"

skulle sålede give en placering på 414-415 stk.

...i don't get it?
Avatar billede roenving Novice
09. august 2005 - 17:51 #3
Jeg har heller aldrig fundet ud af, præcis hvad det var for nogle tal, som blev brugt til rangeringen, dog er der ingen tvivl om, at når du kigger på point-statistikken, så er udgangspunktet, hvad du har tjent i de enkelte kategorier, så det er et eller andet sted der, du skal finde den ...

-- og først i nyere tid har der været en sammenhæng mellem de point-tal, jeg kunne gætte på, og så min placering (men der er forudsætningen jo så også, at jeg oftest har haft mange tusind point både op og ned til de næste !-)

-- men prøv at kigge på toplisten, der får jeg dig til at være nr. 466 lige nu, og så passer de 461 fra point-optællingen i nat jo meget godt !-)
Avatar billede roenving Novice
09. august 2005 - 17:54 #4
Iøvrigt kan jeg fortælle dig, at toplisten skifter forbi 18000 point ved nr. 291, så forklaringen er nok, at det tal, som bruges til rangering faktisk ikke findes i de almindelige statistikker, sikkert fordi de netop er baseret på indtjening i de enkelte kategorier !o]
Avatar billede mobius6 Juniormester
09. august 2005 - 18:01 #5
ja, men man skulle mene at
alle år
alle mdr
alle dage
alle kategorier
samler det hele i et tal som derefter placerers i den samlede
alle år
alle mdr
alle dage
alle kategorier
statestik...?

anyway, det går nok ;)
sad bare og undrede mig...

tak for tiden ;-)

[der er ingen pointgivning i Coamin, vel?
anyway sig til hvis der er så opretter jeg i P spørgsmål så du kan få ;)]
Avatar billede arne_v Ekspert
09. august 2005 - 19:12 #6
nu vi snakker om point statistikker ...

roenving>

Har du hørt noget om hvorvidt de snart får gjordt noget ved top-10'erne ?
Avatar billede roenving Novice
10. august 2005 - 00:38 #7
Nej, der er, såvidt jeg ved, ingen nyheder, men jeg har tænkt på at strikke en observationrapport sammen på baggrund af de observationer, jeg har gjort mht. opdateringerne, og bl.a. dine reaktioner !-)

-- men nu, hvor ferien er slut, må man vel forvente en reaktion på et tidspunkt !-)