Avatar billede fwj Nybegynder
09. august 2005 - 14:37 Der er 13 kommentarer

Disable multimedia key på tastatur

Er der nogen der ved hvordan jeg forhindre multimedia tasterne på mit tastatur i at virke? specielt volumen op/ned. Det er kun disse taster jeg vil have slået fra så at afinstallere softwaren til tastaturet kommer ikke på tale.
Avatar billede karser Nybegynder
09. august 2005 - 14:50 #1
I de fleste tilfælde, er disse taster programérbare... Hvis dine også er det, kan du jo bare programmere dem til, ingen funktion!?
Avatar billede screem_brille Novice
09. august 2005 - 14:51 #2
så må du skille tasturet ad, og fjerne den arnordning som sidder som kontakt.
Avatar billede karser Nybegynder
09. august 2005 - 14:54 #3
screem brille >> *gggg* Ja, det er nok den mest sikre måde? ;o)
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
09. august 2005 - 14:56 #4
screem_brille: Tja, det hjælper også bare at hælde cola i ;-)

Hvad er det for et tastatur vi snakker om? Og hvad for noget software har du til det?
Avatar billede boxer Nybegynder
09. august 2005 - 14:58 #5
Netop - ofte bruges der noget software til sådan et tastatur. Det kan konfigureres.
Alternativt kan du slette tastaturet i enhedshåndtering og genstarte - derefter burde det virke som et alm. tastatur uden multimedia tasternes funktion.
Avatar billede karser Nybegynder
09. august 2005 - 15:02 #6
boxer >> Det skrev "fwj" jo netop, at han IKKE ønskede! ;o)
Avatar billede fwj Nybegynder
09. august 2005 - 15:05 #7
Tastaturet er et ZBoard og det er kun funktionerne til multimedia delen jeg ikke vil bruge altså alt hvad der har med lyd og media afspilning at gøre.
Avatar billede boxer Nybegynder
09. august 2005 - 15:26 #8
Sorry - jeg kan jo bare åbne øjnene :o)

fwj -> Installerede du noget software da du købte tastaturet? Det er via dette software at tastaturet kan konfigureres.
Avatar billede boxer Nybegynder
09. august 2005 - 15:48 #9
http://www.zboard.com/us/support/support_tech_faq_general.htm#faq1008d
Læs punkt nr. 8
Det ser ikke ud til at det er muligt :o/
Avatar billede screem_brille Novice
09. august 2005 - 15:57 #10
karser, ikke den mest sikre måde, men nok den eneste måde, hvis software ikek må fjernes, blev løsningen på mit eget tastatur, der var det dog nogle andre lnapper jeg ikke kunne slå fra, som var utrolig irriterende.
Avatar billede karser Nybegynder
09. august 2005 - 16:05 #11
screem brille >> Mente også "Sikker" som i "Sikker på at det er slået fra"... ;o)
Avatar billede fwj Nybegynder
09. august 2005 - 17:02 #12
Det har jeg skam læst, men da det kørere under windows burde der være en måde at slå det fra på fx. via registerings databasen.
Avatar billede screem_brille Novice
09. februar 2007 - 01:52 #13
brug for mere hjælp ?