Avatar billede screem_brille Novice
05. august 2005 - 09:14 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Bør man kommentere andres indlæg ?

Sidder og tænker om man bør kommentere andres kommentarer, når deres løsnings forslag virker meget underlige ? et eksempel fra igår, som har givet mig dårlig karma: http://www.eksperten.dk/spm/637280 mit spørgsmål til min med debattør starter med dette indlæg 10:57:32
Avatar billede boxer Nybegynder
05. august 2005 - 09:34 #1
Jeg ved ikke noget om selve spørgsmålet du refererer til, men jeg mener godt man kan kommentere andres indlæg hvis man gør det på en pæn måde.

Det kan dog være lidt farligt at gøre det - det er jo ikke meningen at man skal starte en diskussion i en tråd. Det virker forvirrende for spørger.
Avatar billede screem_brille Novice
05. august 2005 - 09:41 #2
enig, men i et spørgsmål ang en hijackthis log at begynde at snakke om at zippe hele drevet , og så kopiere nogle filer ind i zip filen, hvornår har det nogensinde været løsningen til at få snavs væk ?
Avatar billede milandt Nybegynder
05. august 2005 - 09:43 #3
Jeg mener at hvis man har et sagligt grundlag for at argumentere imod eller fraråde et givet svar, så bør man gøre det.. selvfølgelig på en pæn måde.
Avatar billede boxer Nybegynder
05. august 2005 - 09:47 #4
screem_brille -> Jeg har ikke forstand på det spørgsmål :o) Så hvor vidt det er rigtigt eller forkert kan jeg ikke sige.
Avatar billede screem_brille Novice
05. august 2005 - 09:52 #5
Hmm tror bare jeg må tage det med en Co admin, kan ikke fortælle den egentlige grund til mit spørgsmål *S*
Avatar billede hcma Novice
05. august 2005 - 09:55 #6
hvis man er af den overbevisning at der er givet forkert råd, skal man da komme med sin kommentar, og gerne uddybe hvorfor. Det kan så være at man selv bliver omvendt eller at spørgeren/kommentatoren bliver opmærksom på en indlys fejl og dermed bare lidt klogere til næste gang et lignende spørgsmål dukker op.
Der er jo en grund til at der skelnes mellem kommentar og svar. En kommentar kan jo også benyttes til uddybende spørgsmål/tvivl o.s.v. bare den forholder sig til tråden.
Er dog helt enig med boxer i at den kan være forvirrende for spørgeren, hvis det hele "hopper af kæden"
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
05. august 2005 - 10:03 #7
Så længe man forholder sig saglig og argumenterer "pænt" mener jeg godt man kan kommentere andres indlæg. Vi er her jo alle for dels at hjælpe, men også lære af andres erfaringer.
At du og bartfreak har en kurre på tråden gør at du nok ikke skal kommentere hans indlæg, heller ikke selvom det er sagligt. Det ødelægger spørgsmålet for brugeren at i bliver personlige. Blot bliv ved med at argumentere for din egen løsning som i parentes bemærket) faktisk var korrekt.
Avatar billede screem_brille Novice
05. august 2005 - 10:04 #8
vi er helt enige, men hvis man har et problem med en eller enkelte filer, er løsningen jo ikke at zippe hele drevet, slette de enkelte filer, og så zippe tilbage...

Problemet er bare at det netop er _bartfreak som ikke er pokkers gode venner med mig, skyldes en gammel tvist om 60 point som han egenligt burde have haft, men efter han kaldte mig skrige drengen så blev jeg totalt ligeglad med ham, så ser han alt jeg skriver som et angreb på ham eller hans viden, og det bliver derfor til mudderkasning (jeg ser ikke hvem der skriver hvad, ser kun det de skriver, så nej jeg kan ikek bare ignorere de tråde hvor han deltager i, hvilket ellers nok havde været løsningen)
Avatar billede arne_v Ekspert
05. august 2005 - 12:39 #9
Selvfølgelig skal man da kommentere - både hvis man mener at løsningen er forkert eller
hvis man mener at der er en bedre løsning.

I den konkrete tråd savner jer faktisk at nogle flere af dem som færdes i
den kategori var gået ind og havde argumenteret for hvordan tingene hænger
sammen.
Avatar billede screem_brille Novice
05. august 2005 - 13:26 #10
arne_v forstå jeg godt de ike har gjort, det ender jo med man for dårlig karma (det hænger ofte ret løst når jeg deltager i en tråd, og dem som giver mig ret er mindst lige så store idioter som jeg er *G*), så no hard feelings herfra, men ja havde også gerne set andre som havde lagt en bemærkning om det (det der  pisser mig mest af er at jeg blev anklaget for at have givet John_stigers dårlig karma pga det spørgsmål jeg linker til, selvom jeg var den der bad netop john_stigers om at tage et kig på den log...)
Avatar billede arne_v Ekspert
05. august 2005 - 13:31 #11
Det er ikke nogen dårlig ting at være populær men derfor kan man
jo godt stå ved sine meninger. Jeg vil tro at de store HJT tydere
har så mange karma tildelinger at de kan overleve et par dårlige.

PS: Har du overvejer at give bartfreak de point ?
Avatar billede screem_brille Novice
05. august 2005 - 13:38 #12
arne_v ja det har jeg overvejet (og skrev til ham igår at han skulle finde det spørgsmål det drejer sig om, så han kan få sine højt elskede point), hvis det er det der skal til for at stoppe det her latterlige tidsspilde, så må jeg jo gå imod mine principper, der er sk... 60 point det drejer sig om, men er nu sikker på han ikke stopper af den grund, da man tydeligt kan se i min karma, at fakts ikke bider på ham, men så står jeg jo bedre i forbindelse med en evt. klage...
Avatar billede screem_brille Novice
05. august 2005 - 13:50 #13
LOL og allerede nu har jeg fået mindre god karma pga det her spørgsmål, ja man skal passe på hvad man skriver *G* men var nok mere givende hvis vedkommende blandede sig i denne debat istedet for at lægge anonym karma, som er værdiløst *G* (og eftersom personene ved jeg er ligeglad emd anonym karma, må denne person være lellere debil)
Avatar billede screem_brille Novice
14. september 2005 - 00:17 #14
svar