Avatar billede moenbo Nybegynder
05. august 2005 - 07:52 Der er 10 kommentarer og
3 løsninger

Pop up!

Hej!

    Når man sætter Cd'er i skuffen, popper en besked op om hvad man vil bruge cd'en til? "afspil" "åbn mappe" eller "foretag ingenting" kan man ikke fjerne det? På forhånd tak for svaret:-)
Avatar billede cob Nybegynder
05. august 2005 - 07:55 #1
Du må godt nok undskylde - men hvad i al verden har det med Design/Inspiration at gøre!?
Avatar billede boxer Nybegynder
05. august 2005 - 07:55 #2
Jo du sætter bare et flueben nederst hvor der står "foretag altid denne handling"
Du skal selvfølgelig også vælge "foretag intet"
Avatar billede moenbo Nybegynder
05. august 2005 - 08:15 #3
selv undskyld! jeg vidste ikke hvilken kategori det tilhørte, men det går vel? flueben? så kommer det jo igen når jeg sætter cd'er i igen, det må kunne fjernes så ikke det kommer hver gang?
Avatar billede boxer Nybegynder
05. august 2005 - 08:22 #4
Det kommer IKKE igen hvis du sætter fluebenet i "foretag altid denne handling" og klikker på foretag intet.
Så foretager den intet når du sætter en cd i drevet :o)
Avatar billede moenbo Nybegynder
05. august 2005 - 08:52 #5
Hej igen
Når jeg sætter disc i drevet står der:

Disken eller enheden indeholder mere end en type indhold.

Hvad skal Windows foretage sig?

Udskriv billede
vis et diashow
kopier billede til mappe på computeren
åbn mappe for at vise filer
foretag intet
afspil
            "Ingen steder flueben"
  kun markering af hvad computeren skal gøre, og Ok
Avatar billede boxer Nybegynder
05. august 2005 - 09:28 #6
Okay - det er muligt vi ikke får de samme popupbeskeder.

Når jeg sætter en musikcd i, popper den også op ved mig. Jeg kan vælge at sætte et flueben i en lille firkantet boks hvor der står "Udfør altid den markerede handling"
Dette står lige over knappen "ok" og "Annuller"
Hvis jeg sætter et flueben i denne boks, udfører windows ALTID den samme handling. Jeg markerer "foretag intet" og trykker ok - så slipper jeg for popupboksen.

Sådan er det på XP men jeg ved jo heller ikke hvilket styresystem du har.
Avatar billede moenbo Nybegynder
05. august 2005 - 09:58 #7
Undskyld!!  Jeg kører også med Xp:-) der kommer ikke popup på "musik cd" det er fjernet med flueben, det er denne cd som giver popup'en
"Disken eller enheden indeholder mere end en type indhold"
der er ikke til markering af flueben, men det er da muligt det ikke kan fjernes?
Avatar billede boxer Nybegynder
05. august 2005 - 10:07 #8
moenbo -> Du har jo ganske ret :o)
Jeg forsøgte lige med en backup af mine billeder, musik og dokumenter.
Det foregår helt som du beskriver.

Du kan prøve at klikke på "denne computer", højreklikke på dit cd-drev, vælge egenskaber, vælge fanebladet "automatisk afspilning", sætte prik i "vælg en handling der skal udføres", vælg nu den handling du ønsker, tryk på "anvend" og "Ok"

Skriv lige om det virker.
Avatar billede moenbo Nybegynder
05. august 2005 - 11:19 #9
Det kan du fand'me tro det gør!! :-) Tusind Tak, nu skal jeg bare se om jeg kan finde ud af give dig de lovede 30 point
Avatar billede moenbo Nybegynder
05. august 2005 - 11:20 #10
har du fået dem??
Avatar billede boxer Nybegynder
05. august 2005 - 11:36 #11
Nej.
I boksen til venstre nede i bunden står begge vores navne. Du skal kun markere mit navn (så det bliver blåt) og trykke på "accepter"

Dejligt at det virker :o)
Avatar billede moenbo Nybegynder
05. august 2005 - 12:16 #12
Sådan!!  :-)))
Avatar billede boxer Nybegynder
05. august 2005 - 12:33 #13
Nice :o)