Avatar billede foxmulder58 Praktikant
04. august 2005 - 18:20 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

En tanke!

Kan det tænkes at der i en nær fremtid kan anvendes billeder som et led i artikel produktionen?

Ville øge graden af pædagogik.

mvh
Mads
Avatar billede thesurfer Nybegynder
04. august 2005 - 21:57 #1
Hmm.. Eksperten er ligesom Internet Explorer:
Den er ikke lavet af brugerne, til brugerene. Den bliver ikke forbedret med tiden, eller også tager det flere århundredere. Ideer/forslag syltes. Rettelser ignoreres.

De gode browsere hedder f.eks. Opera og FireFox. I dette eksempel, vil UniteIt ( http://www.uniteit.dk ) være passende.

/theSurfer
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
04. august 2005 - 22:51 #2
Nu er det jo ikke nogen NASA hemmelighe at man via visse server side script kan give brugerne på eksperten mulighed for at redigere deres artikler via en simpel lille WYSIWYG editor. I denne editor kunne der jo være mulighed for at uploade eventuelle billeder til at illustrere et givent software.

mvh
Mads
Avatar billede thesurfer Nybegynder
05. august 2005 - 17:50 #3
Mulighederne er der. Det er ikke svært at implementere.

Men det er "ekstra funktioner".. og dem vil/gider de der business-like websteder ikke at implementere.

Eksempel: Hvorfor er der ikke tabs (faner) i Internet Explorer? Det kommer vist først i version 7, hvor det har været en standard del, i andre browsere i meget lang tid.. (det er vist tydeligt at se, at jeg ikke er fan af IE..)

"Ekstra funktioner" fortolkes åbenbart som "nørde" ting (af forretningsfolkene), og dem behøver man jo ikke, så hvorfor implementere dem..?

Hvis Eksperten implementerede billeder i artikler, vil det være et skridt i den rette retningen.. og jeg vil være overrasket..

Konklusion:
- Forretningsfolk tror at de ved, hvad brugerne vil have/skal bruge/skal have.
- Brugerene ved hvad brugerne vil have.

/theSurfer
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
05. august 2005 - 19:46 #4
thesurfer, der er mulighed for tab surfing i IE 6.0! :)

men ok kan godt se dine argumenter....ærgerligt, men mon ikke vi skal sende en bøn til IDG forlaget så?

mvh
Mads
Avatar billede thesurfer Nybegynder
05. august 2005 - 20:30 #5
Send en masse bønner :-)

Man kan få nogle "overbygninger" til IE, som f.eks Avant Browser.. så kan man få de ting, som Microsoft ikke selv har implementeret.. bl.a tabs..

/theSurfer
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
06. august 2005 - 02:22 #6
Kære thesurfer,

Jo microsoft har inkuderet tab surfing i IE du skal dog selv hente denne og installere. Men rigtigt nok at at IE ikke er specielt god.

Jeg tror jeg lukker her!

ha det godt

mvh
Mads