Avatar billede dromar Nybegynder
04. august 2005 - 15:34 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Forklaring på directX

Er det sådan så jeg kan få en lille hurtig forklaring  på hvad directX bruges til. Sådan så enhver kan forstå det.
Avatar billede gratis Nybegynder
04. august 2005 - 15:37 #1
Avatar billede dromar Nybegynder
04. august 2005 - 15:41 #2
helst ikke. Var lige præcis det jeg ville ungå!
Avatar billede hexya Nybegynder
04. august 2005 - 15:44 #3
DirectX er en række standardiseringer til at lette programmørers arbejde - især med henblik på billedegenskabelse og lyd, og derfor var det oprindeligt primært ment som hjælp til lettere og standardiseret udvikling af spil.
Avatar billede venturer Nybegynder
04. august 2005 - 15:46 #4
Jeg prøver da :)

GROFT sagt.... DirectX er en form for standard. Der er nogle folk der har sat sig ned og er blevet enige om en standrd for hvordan man f.eks. laver grafik (dækker over al mulig multimedie). Når jeg så vil lave et spil, skal jeg ikke til at opfinde en masse ny kode for at få grafik i mit spil. Jeg kan læse hvordan DirectX fungere og kan så basere mit spil på dét. Så skal jeg bare sørge for at det kommer til at se godt ud :)
Avatar billede perj Nybegynder
04. august 2005 - 15:50 #5
Avatar billede gratis Nybegynder
04. august 2005 - 15:54 #6
jeg skrev ikke for at genere dig! men trækker mig da omgående fra tråden.
Avatar billede hexya Nybegynder
04. august 2005 - 15:59 #7
gratis> jo du gjorde så *lol*
Avatar billede dromar Nybegynder
04. august 2005 - 16:29 #8
Peri, du er velkommen til at modtage point. Skriv svar! Gratis, er desværre ikke den bedste til det engelske, så kunne ikke bruges. Ellers tak for insats.
Avatar billede perj Nybegynder
04. august 2005 - 22:55 #9
ok