Avatar billede qnella Nybegynder
04. august 2005 - 14:45 Der er 3 kommentarer

kopiere en database

hej

jeg har en server med en sql database nogen der ved hvordan jeg kan kopiere databasen og på en anden server uden at slette nogle informationer fra databasen

på forhånd tak
Avatar billede driis Nybegynder
04. august 2005 - 15:01 #1
Programmatisk eller manuelt ?

Hvis manuelt kan du blot bruge Enterprise Manager's export wizard.

Programmatisk er der et par metoder, f.eks.:
- Du kan vha. DTS generere et SQL script som kan køres på den anden server, som opretter databasen inkl. al data.
- Du kan lave en komplet backup, kopiere filen, og mounte den som en ny database på den anden server.
Avatar billede mnoer Nybegynder
04. august 2005 - 16:08 #2
du kan også lave en backup som du så restore der hvor du gerne vil have den :)
Avatar billede jtbroad Nybegynder
06. august 2005 - 20:04 #3
højre klik på databasen i EM vælg all tasks -> export data følge instruktionerne i wizarden.