Avatar billede Slettet bruger
04. august 2005 - 11:07 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Usynlig tekst på udskrift

Er det muligt at skrive noget i word som kun kan ses når der arbejdes i word, men som er usynlig når denne udskrives.

Hvis ja.. hvordan?
Avatar billede rvm Nybegynder
04. august 2005 - 11:49 #1
Du kan formatere skriften som skjult og derefter sætte vis kode til. Du kan nu se den tekst der ikke må skrives ud, men den bliver ikke udskrivet.

Du kunne eventuelt også arbejde med Kommentarer, der heller ikke udskrives.
Avatar billede Slettet bruger
04. august 2005 - 11:51 #2
Kan du forklare mig hvad jeg gør, step for step
Avatar billede rvm Nybegynder
04. august 2005 - 12:19 #3
Skriv din tekst
Vælg formater/Skrifttype
Under Effekter vælger du effekten Skjult

På din værktøjslinie har du et ikon der liger et P. Når den er trykket ind kan du se "koder" i dit dokument - og dermed også den skjulte skrift
Avatar billede Slettet bruger
04. august 2005 - 12:38 #4
Nja..... det skal jo helst være sådan at der ikke skal laves nogen digedare for at gøre den synlig.. den skal bare være synlig når dokumentet åbnes....

Umiddelbart har jeg ikke en effekt der hedder "skjult"
Avatar billede hcma Novice
04. august 2005 - 12:55 #5
Marker din tekst -> Formater -> Skrifttype -> Fanebladet Skrifttyper -> og ving af ved Skjult
Avatar billede Slettet bruger
04. august 2005 - 12:57 #6
Jep havde lige fundet den.... men den bliver jo skjult for good, ønskede kun at teksten er skjult når der printes. Det må ikke være sådan at der skal laves nogle aktioner for at få teksten vise på skærmen når dokumentet åbnes.
Avatar billede hcma Novice
04. august 2005 - 13:02 #7
der er jo heller ikke noget hanky-panky i at have slået "vis"skjul" til. Mange har det slået fast til som standard, da det kan være en stor hjælp, når dokumentet/formaterne/o.s.v. opfører sig "mærkeligt"
Avatar billede Slettet bruger
04. august 2005 - 13:03 #8
Dokumentet skal læses / udfyldes af flere... og jeg kan ikke løbe an på samtlige har denne funktion slået til :(
Avatar billede rvm Nybegynder
04. august 2005 - 13:13 #9
Så må du arbejde med kommentar funktionen
Avatar billede Slettet bruger
06. august 2005 - 19:16 #10
Jammen så skriv til de andre, at de skal have den slået til, når der kommer dokumenter fra dig. Jeg har den altid på, og det er en stor hjælp, når man har overvundet forvirringen over alle de prikker og golfkøller.