Avatar billede dragnor Juniormester
03. august 2005 - 18:19 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Installer direkte fra PDA

Jeg ville høre om der er nogen som kan fortælle mig hvad man gør hvis har en PDA som sletter ens navigations system mens man sidder langt væk fra en computer? Kan man ikke køre og installere programmer hvis de ligger på et SD-kort, f.eks. TOMTOM setup filen, jeg kan ikke køre den, hvad gør jeg?
Avatar billede lamaduck Nybegynder
03. august 2005 - 18:28 #1
desvære kun hvis det var installeret på sd kortet
Avatar billede lamaduck Nybegynder
03. august 2005 - 18:29 #2
du kunne evt hvis du har det hele gå ind i en computer butik og spørge om de lige kan være flinke at hjælpe (evt mod betaling)
Avatar billede annikadk Nybegynder
03. august 2005 - 18:54 #3
Det er muligt at installere programmer fra SDkortet - hvis man kopierer *.cab-filer over og fx. bruger programmet cabinstl. Det er dog ikke muligt med alle programmer, og om man kan med TT ved jeg ikke.

Den mest sikre løsning er at installere alt som man ønsker det - og lave en backup med et program - enten et indbygget, eller fx. Sprite (og så lave en "selvudpakkende"). Alle de data man har som dokumenter bør man så have på SD også (og lige kopiere evt. data fra root til SD hvis det ikke er pga. hardreset.
Så kan man altid komme hurtigt på fode igen.

Hvis du står med problemet lige pt ved jeg ikke hvad du skal gøre må jeg sige.
(Og i så fald - er det kun navigation eller er det pga. hardreset?
Avatar billede lamaduck Nybegynder
03. august 2005 - 19:02 #4
det jeg har kan jeg kun installer fra en "normal" pc hvor den installer over til min H2210 via activesync
Avatar billede annikadk Nybegynder
03. august 2005 - 21:24 #5
Hvis du er hjemme, så prøv at åbne c:\Program Files\Microsoft ActiveSync

Derinde ligger der en del mapper - med navne på de programmer du har installeret.
Derinde er der filer med navnene *.cab - dem kan man bruge (generelt) på en PDA.

TT ved jeg som sagt ikke om kan det, men den ligger sikkert heller ikke derinde, men istedet som C:\Program Files\TomTom\
Prøv om der er nogle cab-filer derinde - kopier dem til din PDA og se om den så kan installere via dem. Er et forsøg værd, især hvis TT ikke funker pt.
Avatar billede dragnor Juniormester
04. august 2005 - 08:17 #6
Jeg er på arbejde men jeg undersøger det lige når jeg kommer hjem. Tak for alle jeres svar ind til nu