Avatar billede waztedb0t Nybegynder
02. august 2005 - 03:04 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

den siger ugyldig produkt key

hey, efter jeg havde roddet med min router genstarede jeg.
Da jeg kom ind i windows skulle jeg indtaste en ny cdkey fordi den sagde "en kopering af windows" - men det er ikke en kopi, brugte den som jeg fik med computeren.

hvad gør jeg?
Avatar billede screem_brille Novice
02. august 2005 - 03:09 #1
kontakter microsoft, så får du en ny kode, såfremt papirerne er iorden ;)
Avatar billede waztedb0t Nybegynder
02. august 2005 - 03:10 #2
Hvordan? - Havde et projekt jeg var igang med til en virksomhed til en værdi af over 25.000, det må helst ikke gå tabt.

- men hvorfor siger den det? Hvorfor skal den sige det bare fordi jeg genstarter?
Avatar billede screem_brille Novice
02. august 2005 - 03:16 #3
ved at ringe til dem imorgen, kan ikke svare på hvorfor den skriver det, men noget tyder jo på din nøgle ikke er gyldig, og derved er det ikke andre end microsoft som kan hjælpe
Avatar billede waztedb0t Nybegynder
02. august 2005 - 03:23 #4
Avatar billede boxer Nybegynder
02. august 2005 - 07:12 #5
Nej de tror ikke den er ulovlig - de tjekker bare om den er lovlig :o)
Det kan ske at det fejler. I sådanne tilfælde skal man kontakte Microsoft for at få en ny licensnøgle.
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. august 2005 - 10:09 #6
http://www.ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=263628 - har nu intet som helst at gøre med det problem spørger har.
Avatar billede haverslev Novice
02. august 2005 - 12:29 #7
Lidt info, har dog intet med spørges problem at gøre, der ringer du ganske korrekt til MS og de er behjælpelig med problemet.

Hvis man går ind på windows update nu, så bliver man nød til at hente en ny "advanced opdaterings/validitets program" som så checker pc`en for "piratkopi" cd-key / coputer hash (id). Man få ikke adgang til evt. opdateringer, hvis man undlader at sende oplysninger til MS. Det er kun cd-nøgle og computer ID der sendes, dvs. der er selvfølgelig ingen private oplysninger.
Ifølge MS, få de med "pirat" key, lov til at opdatere, men den tror jeg ikke personligt på i længden.
Avatar billede kramxel Nybegynder
02. august 2005 - 13:25 #8
Mere info, hvis man ikke vil have kontrolleret sin key,Internet Explore/Funktioner/
Administrer Tilføjelsesprogrammer/ marker Windoes Genuine Adva... og vælg deaktiver,