Avatar billede mondus Nybegynder
01. august 2005 - 18:47 Der er 7 kommentarer

Billigste e-handelsløsning

Hej

Jeg skal snart bruge en e-handels løsning.. Men jeg ønsker ikke at ofre over 5000 for den eller lignende.. Jeg er selv programmør, så meget af det kan jeg lave selv... Jeg har tænkt mig at bruge osCommerce, og så lige kode den om så den tillader Dankort... Men jeg skal jo stadig bruge en betalingsgateway, ssl-certifikat og PBS aftale... PBS aftalen koster jo hvad den koster, det er der ikke så meget at gøre ved.. Jeg har overvejet at køre shoppen på egen server med Debian og derved udrydde nødvendigheden i commercielt ssl-certifikat, da jeg kan installere et open source....(tror jeg da)... Men betalingsgateway.. indtil nu har jeg kun kunnet finde firmaer der tilbød en betalingsgateway for noget så sygt som 1000 pr. måned.... Så jeg søger egentlig en billig betallingsgateway, som dog stadig er sikker selvfølgelig (men ved IT hænger pris sjællendt sammen med sikkerhed.. tag f.eks. Microsofts produkter :P) ... Hvis det nu ikke kan lade sig gøre at finde en billig, er der så nogen her der tror på det reelt kan lade sig gøre at kode et selv (jeg kan samle et team omkring mig til opgaven, men hvis andre har prøvet før og tabt ufatteligt stort, så er det jo om det er besværret værd).... Hvis jeg laver et selv, så er jeg også blevet fortalt at det skal godkendes af PBS for at kunne lave køb gennem dem... Jeg er ikke sikker på hvorvidt dette er sandt......
En sidste ting er, findes der andre firmaer end PBS til styring af betaling med betalingskort?

Jeg håber i kan svare på mine spørgsmål..
Avatar billede bjornicle Nybegynder
01. august 2005 - 18:51 #1
Du behoever ikke et ssl cert
freepay er vist billigste danske betalingsgateawy
hvis du vil bruge dankort er du desvaerre noed til at bruge PBS
Avatar billede bjornicle Nybegynder
01. august 2005 - 18:52 #2
og ja, hvis du vil lave din egen gateway skal PBS godkende den, hvilket er hvorfor der er relativt "faa" betalingsgateways
Avatar billede peet49 Nybegynder
01. august 2005 - 19:00 #3
Med egen betalingsgateway koster det, det hvide ud af øjnene hos PBS.
Avatar billede Slettet bruger
01. august 2005 - 23:21 #4
Tror godkendelsen for en gateway ved PBS er 50.000 -.
Hvis du kan finde ud af at installere CASHCOW (open source gateway) på en server slipper du i hvert fald for udgifter til programmeringen af gatewayen. Blandt andet Interpay og Freepay er baseret på CASHCOW (tror også at pil.dk som har lanceret en gateway fornylig også er baseret på CASHCOW.

Af billige danske gateways kan nævnes Interpay, Freepay, Epay og pil.dk som har et abonnement på ca. 200 - om måneden + diverse mindre gebyrer.
Selv foretrækker jeg DIBS men de koster så også derefter!

Angående SSL certifikatet så er det ikke nødvendigt på de fleste gateways. Men en fordel hvis man vil have sin butik til at fremstå fuldstændigt professionel. Jeg tror du kan finde nogle til omkring 2.000 - årligt.
Avatar billede mondus Nybegynder
02. august 2005 - 11:21 #5
#regin> Ok, så jeg undgår programmeringen ved CASHCOW da det er open source.. Undgår jeg også månedsbetalingen eller hvad? For jeg er meget sikker på jeg godt kan få en betalings gateway op at køre på egen server, og hvis det fuldstændig kommer til at eliminere månedsbetaling, så er jeg jo glad..
Hvad nu hvis jeg vælger at droppe Dankort betaling, er der så nogen der ved om jeg kan omgå PBS og eventuelt få en billigere løsning (mange har også Visa eller Visa Electron, så Dankort er ikke så nødvendigt.. Det ville også spare mig fra at omprogrammere osCommerce)
Avatar billede Slettet bruger
02. august 2005 - 23:40 #6
Umiddelbart - tror jeg du skal fokusere dine kræfter om at optimere bruger oplevelsen på dit website og der ved omsætningen. I stedet for at bruge for mange kræfter på at begrænse dine udgifter. (Men det er jo et spørgsmål om din forretningsplan!?!?!?)
Du brænder nok hurtigt en masse tid på at installere diverse ting på din server som kunne være brugt anderledes. Så vidt jeg ved skal du bruge PBS for at understøtte dankort.
Skal du skære helt ind til benet med dine omkostninger (din egen tid og dine penge) så kig på Paypal. Nu har jeg ingen erfaringer med Paypal henvendt til Danskere, men tvivler på det kan betale sig. Med Paypal slipper du for oprettelsen til diverse kredit kort mm - samt eliminerer dine abonnements omkostninger.
Avatar billede mondus Nybegynder
02. august 2005 - 23:54 #7
#regin> Så hvis jeg brugte paypal siger du altså at jeg kun skal køre osCommerce og intet andet?..