Avatar billede axkris Nybegynder
01. august 2005 - 16:27 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

To joins i en sætning?

Hej

Jeg har to tabeller, som der skal hente info fra:
PLUSPROFIL_BANNER
PLUSPROFIL_ANNONCE

Der skal joine fra begge med med "or", altså så jeg får e-mail-adressen ud, hvis brugeren har en record i enten PLUSPROFIL_BANNER eller PLUSPROFIL_ANNONCE (eller dem begge).

Så jeg skal have følgende kørt sammen til en forespørgsel:

SELECT DISTINCT FORUM_MEMBERS.M_EMAIL FROM FORUM_MEMBERS INNER JOIN PLUSPROFIL_BANNER ON FORUM_MEMBERS.MEMBER_ID = PLUSPROFIL_BANNER.MemberID

SELECT DISTINCT FORUM_MEMBERS.M_EMAIL FROM FORUM_MEMBERS INNER JOIN PLUSPROFIL_ANNONCE ON FORUM_MEMBERS.MEMBER_ID = PLUSPROFIL_ANNONCE.MEMBER_ID

Kan nogle hjælpe?
Avatar billede arne_v Ekspert
01. august 2005 - 17:55 #1
Er det ikke bare at "stable dem oven på hinanden" med en UNION ?
Avatar billede arne_v Ekspert
01. august 2005 - 17:56 #2
(SELECT DISTINCT FORUM_MEMBERS.M_EMAIL FROM FORUM_MEMBERS INNER JOIN PLUSPROFIL_BANNER ON FORUM_MEMBERS.MEMBER_ID = PLUSPROFIL_BANNER.MemberID)
UNION
(SELECT DISTINCT FORUM_MEMBERS.M_EMAIL FROM FORUM_MEMBERS INNER JOIN PLUSPROFIL_ANNONCE ON FORUM_MEMBERS.MEMBER_ID = PLUSPROFIL_ANNONCE.MEMBER_ID)
Avatar billede axkris Nybegynder
01. august 2005 - 18:08 #3
Sikkert, men Enterprise vil ikke. Den siger: "The Query Designer does not support the UNION SQL construct.", så jeg kan ikke teste om det virker.

Jeg satser dog på det virker (det en kode, som jeg først senere skal bruge).

Tryk svar :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
01. august 2005 - 18:15 #4
jeg tror at det virker:

1> select * from t1
2> go
F1          F2
----------- --------------------------------------------------
          1 A
          2 BB
          3 CCC

(3 rows affected)
1> (select * from t1)
2> UNION ALL
3> (select * from t1)
4> go
F1          F2
----------- --------------------------------------------------
          1 A
          2 BB
          3 CCC
          1 A
          2 BB
          3 CCC

(6 rows affected)
Avatar billede arne_v Ekspert
01. august 2005 - 18:16 #5
UNION ALL = med dupplikater
UNION = uden duplikater

og et svar
Avatar billede axkris Nybegynder
01. august 2005 - 18:46 #6
Takker :-)