Avatar billede itbjarne Nybegynder
01. august 2005 - 15:00 Der er 3 kommentarer

Problem ved forbindelse til anden computer

Hej. Forsøger at forbinde to computere med hinanden. Har lavet en workgroup med samme navn for begge computere, men når jeg forsøger at mappe et netværksdrev på pc1 som er shared på pc2, så får jeg meldingen:
Det tilføjede netværksdrev kunne ikke oprettes på grund af følgende fejl.

Fjernserveren er  blevet stoppet midlertidigt, eller også er den ved at blive startet.

Hvad kan dette være ?
kan jeg ikke logge ind på pc2 bare jeg bruger login/passwd fra en bruger på denne pc ?
Avatar billede Slettet bruger
01. august 2005 - 17:40 #1
Bruger du ROUTER eller crossed kabel? Har du aktiveret "Fil og udskriftsdeling på begge computere? har begge computere fået tildelt en IP-adresse? Har du kørt menuen "opret et hjemme -----"?
Avatar billede gozo123 Nybegynder
01. august 2005 - 20:41 #2
En firewall er også altid et godt bud.

Slå alt fra, lav det så simpelt som muligt, og byd det så op igen.
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2006 - 21:14 #3
Du har måske ikke fået det til at køre endnu ??