Avatar billede tjavspigen Nybegynder
01. august 2005 - 14:33 Der er 34 kommentarer og
1 løsning

Den lokale profil xp

Jeg skulle starte min comp. her i dag men den ville ikke lade mig komme ind på den og skrev at den lokale profil var beskadiget eller sådan noget, så jeg blev logget ind på en temp. konto uden rettigheder jeg gik herind og fandt et svar på det hvor jeg skulle ind og lave posten explorer.exe om til postman.exe inde i registreringsposten og det gjorde jeg, men det f... den endnu mere op så jeg til sidst måtte køre en repair af min comp. alt er som om det er væk selvom jeg er kommet ind på min konto igen hvordan får jeg det tilbage til den gamle igen Håber virkelig på hjælp jeg har ikke lyst til at formatere og miste alt det andet der er herpå

Glemte at sige at hvis jeg søger efter mine filer så er de her et sted på comp. og det er også fint nok men vil gerne have det tilbage til hvad det var og en anden ting når jeg slukker comp. og logger på igen så har den slet ikke gemt noget af det jeg lige har siddet og lavet ej heller mine nye foretrukne syntes virkelig det er mystisk

Den er også blevet meget langsom om at starte op
Avatar billede screem_brille Novice
01. august 2005 - 14:39 #1
jeg ville 1. starte op i fejlsikret tilstand og få taget backup af mest muligt, derefter ville jeg forsøge at reparere windows, evt. se om problemet forsvinder hvis man opretter en ny profil (for at finde ud af om det er en profil relateret fejl, hvilket noget tyder på det er)
Avatar billede riversen Nybegynder
01. august 2005 - 14:42 #2
en anden mulighed:
log på (den kommer med info om temp profil)
omdøb mappen documents and settings/brugernavn til documents and settings/brugernavn_old
log af
log på igen med dit normale brugernavn

Herefter kan du kopiere de ting du vil have fra brugernavn_old og derefter slette mappen (eller lad den ligge for en sikkerhedsskyld.
Avatar billede riversen Nybegynder
01. august 2005 - 14:43 #3
det med foretrukne er logisk nok, da du, som den skriver, er logget på med en temp profi.
Avatar billede screem_brille Novice
01. august 2005 - 14:46 #4
riversen er det samme vi skriver, forskellen er bare at med en temp profil har man normalt ikek administrator rettigheder, og derfor for man ikek lov at omdøbe sin gamle profil, derfor ville jeg oprette en ny profil med administrator rettigheder.
Avatar billede riversen Nybegynder
01. august 2005 - 14:51 #5
screem_brille: er du 100% sikker? Jeg har aldrig prøvet, men den logiske tanke (for mig) ville jo være, at det er en temp profil men stadig den samme bruger, som formentlig er lokal administrator.
Avatar billede riversen Nybegynder
01. august 2005 - 14:51 #6
og dermed har rettigheder til at omdøbe
Avatar billede screem_brille Novice
01. august 2005 - 15:02 #7
jeg er ikke 100% sikker men hvis det er SÅ nemt at omgå fil rettighederne er der noget galt (tror mere det er en mandatory profil den opretter, det bedste ville være at logge på som administrator, i fejlsikret tilstand og oprette en ny bruger), men ellers er vi enige i at man så bare kopierer ens dta tilbage (ikke vælge flyt, for før eller siden kopierer man den defekte del med, og så har man samme problem igen)
Avatar billede riversen Nybegynder
01. august 2005 - 16:44 #8
det er heller ikke SÅ nemt...

hvis bruger et har en profil på en pc vil documents and settings/bruger1 også være sat op med rettigheder, så bruger1 kan tilgå mapperne (logisk nok). Hvis profilen ødelægges og derefter omdøbes, vil rettigheder stadig være til bruger1. Hvis bruger1 så logger på igen, har han/hun stadig rettigheder til at tilgå mapperne. Var det bruger2 der loggede på ville bruger1's omdøbte profil ikke kunne tilgås af denne (forudsat bruger2 ikke er administrator eller på anden måde har rettigheder til det)
Avatar billede riversen Nybegynder
01. august 2005 - 16:49 #9
rettigheder gemmes jo i filsystemet og ikke i forbindelse med om hvorvidt man er logget på med en temporær profil. Profil og selve brugerkontoen/brugerrettigheder er vidt forskellige ting.
Avatar billede tjavspigen Nybegynder
01. august 2005 - 20:13 #10
Hej igen

Jeg har startet den op i fejlsikret og repareret windows og der ved er jeg kommet ind på en profil som hedder det samme som den jeg havde før, problemet er at på den profil er der ingenting og har jeg lavet noget på den profil så forsvinder det så snart jeg starter min computer igen, jeg ved at mine ting er på computeren og jeg kan også godt få fat i dem på denne profil problemet er det at alt forsvinder når jeg lukker og så kan det jo ikke betale sig at sætte alt ind på denne profil og den skriver at det er en admin profil. Så kan godt være jeg er lidt dum men fatter det ikke
Avatar billede riversen Nybegynder
01. august 2005 - 20:33 #11
har du prøvet det jeg foreslår ?
Avatar billede tjavspigen Nybegynder
01. august 2005 - 20:52 #12
Kan du forklare det på en måde som jeg virkelig forstår det, jeg roder lidt rundt nu og er virklig i panik
Avatar billede riversen Nybegynder
01. august 2005 - 20:55 #13
tjavspigen: hvad er det ved min ovenstående forklaring du ikke forstår? Det er vist nemmere at tage den på den måde istedet...
Avatar billede screem_brille Novice
01. august 2005 - 20:57 #14
riversen, du glemmer en ting ved ikke at gå i fejlsikret tilstand og klare det, efter hun har oprettet den nye profil, så får hun ikke lov til at kopiere de gamle filer ind i den nye, da de filer netop er i brug.
Avatar billede riversen Nybegynder
01. august 2005 - 21:06 #15
jaja, vi får at se...
Avatar billede tjavspigen Nybegynder
01. august 2005 - 22:11 #16
mappen documents and settings/brugernavn

Hvor finder jeg den mappe jeg har ingenting på mit skriveborg, jeg har søgt og fundet en mappe der hedder documents and settings men den er uden bruger navn
Avatar billede screem_brille Novice
01. august 2005 - 22:13 #17
åben stifinder, (højreklik på startknappen så kan du starte stifinder derfra) så åbner den automatisk op i den bruger profil der er logget på
Avatar billede tjavspigen Nybegynder
01. august 2005 - 22:26 #18
så ser det sådan her ud C:\Documents and Settings\TEMP.COMPUTER-(mit computernavn)
Avatar billede screem_brille Novice
01. august 2005 - 22:29 #19
ok, så prøv at omdøb C:\Documents and Settings\(dit normale brugernavn) til brugernavn.old ?
Avatar billede tjavspigen Nybegynder
01. august 2005 - 23:10 #20
Den skriver "omdøbning, flytning eller sletning af -(brugernavn) - kan medføre at visse programmer ikke fungere. Er du sikker på du vil gøre dette?

Er du 100% sikker intet sker med mine filer?
Avatar billede screem_brille Novice
01. august 2005 - 23:13 #21
ja det er den eneste mulighed du har, og dine data forsvinder ikke, de er blot ikke tilgængelige i den nye profil som bliver oprettet bagefter (men det tager vi bagefter)
Avatar billede tjavspigen Nybegynder
01. august 2005 - 23:37 #22
ok hvad så
Avatar billede screem_brille Novice
01. august 2005 - 23:39 #23
så kan du genstarte, og så burde der blive oprettet en ny profil med dit rigtige brugernavn ?
Avatar billede tjavspigen Nybegynder
01. august 2005 - 23:42 #24
jaja ved godt jeg ikke er så klog til det her *GG* det bliver ikke en temp som denne her som også har mit navn?
Avatar billede screem_brille Novice
01. august 2005 - 23:46 #25
det burde det ikek blvie nej, for nu eksisterer den oprindelige ikke mere (det ville dog nok være en god ide at gøre følgende: gå i kotrolpanelet -> system vælge fanebladet avanceret, vælge bruger profiler, og slette den profil der nu nok vil hedde ukendt)
Avatar billede tjavspigen Nybegynder
02. august 2005 - 00:18 #26
knokler videre i morgen orker ikke mere
jeg må i seng
takker for hjælpen indtil videre
Avatar billede screem_brille Novice
02. august 2005 - 00:20 #27
var så lidt, sov godt ;)
Avatar billede tjavspigen Nybegynder
02. august 2005 - 00:28 #28
I lige måde når tiden er til det
Avatar billede tjavspigen Nybegynder
02. august 2005 - 15:07 #29
Hej igen

Jeg gjorde det at jeg satte min windows cd i og tog den der hed kopiere filer og indstillinger og så kunne jeg gemme og den huskede det hele hurra jeg tog alt fra skrivebordet på den gamle(.old) og satte ind på den nye og nu ser det ud til at virke

Takker for hjælpen og tålmodigheden og hvis i sender et svar får i point
Avatar billede screem_brille Novice
02. august 2005 - 15:13 #30
Her er et svar og godt det kom ai virke :)
Avatar billede screem_brille Novice
21. september 2005 - 03:20 #31
Er det ikke på tide at lukke spørgsmålet nu ??
Avatar billede screem_brille Novice
30. december 2005 - 14:29 #32
brug for mere hjælp ?
Avatar billede tjavspigen Nybegynder
04. februar 2007 - 14:41 #33
Sorry jeg glemte at lukke men nu er points udgivet
Avatar billede screem_brille Novice
04. februar 2007 - 15:18 #34
ikke helt, du skal markere navnet og derefter trykke på accepter ;)
Avatar billede screem_brille Novice
04. februar 2007 - 17:24 #35
så det det lukket og tak for point ;)