Avatar billede winchester Nybegynder
31. juli 2005 - 17:26 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

AthlonXP stepping

Hej OC's

Jeg har en AthlonXP 2400+ på et ECS K7S5A bundkort. Et bundkort uden nogen form for overclocking-muligheder what-so-ever.

Men jeg har tænkt lidt på om min cpu er af den revision med åben multiplier.
For så vil jeg købe nyt bundkort og prøve at lege lidt med det.

Findes der et program eller en metode der kan fortælle mig om multiplieren er låst?

Jeg har prøvet Everest og CPUz
Info fra Everest:
AthlonXP 2400+ (15x 133)
Thoroughbred-B
CPU Step: B0
CPUID Revision: 00000681h
CPUID Udvidet Revision: 00000781h

Info fra CPUz:
Family: 6
Ext. Family: 7
Model: 8
Ext. Model: 8
Stepping: 1
Revision: B0
Avatar billede peet49 Nybegynder
31. juli 2005 - 17:56 #1
Den eneste test til det er et board, hvor bios giver mulighed for FSB forøgelse, multiplier er altid låst.
Avatar billede winchester Nybegynder
31. juli 2005 - 19:23 #2
Har bare hørt at XP cpu'er fra før en hvis dato, ikke er multiplier-låst.
Så jeg håbede på man kunne finde ud af det uden at skifte bundkortet.
Avatar billede che0ps Nybegynder
01. august 2005 - 13:06 #3
winchester-> de gamle Celeron er ikke låst men mener alle XP'er er.. men du vil altid kunne sætte den ned hvis det er nogen fordel i forhold til mindre fsb :D
Avatar billede winchester Nybegynder
01. august 2005 - 21:19 #4
Den er nok låst så. Overvejer at skifte bundkortet, men det bliver ikke forløbigt. Har lige flyttet min pc over i et nyt kabinet, så det gider jeg ikke rode med igen i nærmeste fremtid.

Hvad siger I til at vi deler pointene? 10 bobs til hver?
Avatar billede che0ps Nybegynder
03. august 2005 - 13:12 #5
bar gi dem til peet49 :D bruger dem ik til noet !
Avatar billede winchester Nybegynder
03. august 2005 - 17:48 #6
Så er det op til dig peet49. Det lader ikke til der er andre der kan hjælpe, så tråden skal bare lukkes.
Så smid et svar hvis du vil have point.
Avatar billede winchester Nybegynder
07. august 2005 - 09:08 #7
Så lukker jeg.