Avatar billede noerrelund85 Nybegynder
31. juli 2005 - 16:54 Der er 4 kommentarer

Brug af style-sheets i HTML-nyhedsmail

Hej

Jeg har lavet en skabelon til en nyhedsmail, ved brug af HTML. Meningen er at nyhedsmailen skal sendes via standard mail-programmer som fx outlook Express. I HTML-filen har jeg designet ved at bruge style-sheets. Desuden har jeg fået plads på en server, hvor billeder, css-filer osv. er placeret. Mit spørgsmål går på hvad årsagen kan være til, at formatteringen i html-filen, ved brug af style-sheets, ofte ikke kan ses når jeg udsender en mail. Jeg har tjekket stierne til billeder samt css-filen.

På forhånd tak

Christian
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
31. juli 2005 - 17:00 #1
Det er ikke sikkert at email-klienten vil hente filer fra servere. Det er principielt et sikkerhedsproblem. Har du prøvet at skrive dit CSS i <style>-tags i HTML-en?
Avatar billede noerrelund85 Nybegynder
31. juli 2005 - 17:03 #2
Nej, det har jeg ikke prøvet! Vil jeg da gøre.

Er der andre, evt. bedre, muligheder for at lave den form for nyhedsmails?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
31. juli 2005 - 17:09 #3
Og tilsvarende med billeder: søg efter noget med billeder vedhæftede HTML-mails (MIME)
Avatar billede noerrelund85 Nybegynder
31. juli 2005 - 17:15 #4
Billederne vises godt nok!

Det er udelukkende formatteringen af tekst, tabels osv., som ikke vises! Alt som linker til css-filen