Avatar billede dinno Nybegynder
30. juli 2005 - 22:08 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvordan forbinder asp og mysql via dreamweaver mx2004

jeg har et stort problem med at forbinde asp til min eksisterende database i mysql via dreamweaver mx2004. hvis jeg bruger php i stedet for asp er der ingen problemer men med asp er det en anden sag, når jeg udfylder (Custom connection string)
skriver den bare at der ikke køre nogen testing server på mit webhotel eller at url er forkert. men jeg tror at det er mig der gør et eller andet forkert for i php udfylder jeg bare formularen og vubti så kan jeg se mine tabeller i min mysql database
Er der nogen der kan hjælpe mig igennem det her problem.
dinno
Avatar billede doodoo Novice
02. august 2005 - 11:36 #1
Understøtter dit webhotel mon ASP så?...
tror det næppe..
Avatar billede dinno Nybegynder
02. august 2005 - 23:51 #2
jo ifølge surftown så gør det, men jeg tror at det er mig som gør det forkert så jeg ville blive ustyrlig glad hvis der var en som kunne beskrive hvad jeg skal skrive i custom connection string
Avatar billede jensjakobsen Nybegynder
15. august 2005 - 15:36 #3
På en windowsserver kunne dette være:

"Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0; Data Source=D:\dir\dir\dir\db.mdb"

Dette er en angivelse af en sti på en windowsserver - udskift "dir" med de mapper som din udbyder angiver.
Avatar billede dinno Nybegynder
16. august 2005 - 19:00 #4
tak for det jeg prøver
Avatar billede jensjakobsen Nybegynder
16. august 2005 - 22:13 #5
Hold da op - jeg har snorksovet i timen da jeg læste dit spørgsmål - det du skal prøve er dette her:

"Driver={MySql}; Server=servernavn; uid=brugerid; pwd=password; database=databasenavn; option=3"

Mit første indlæg var en connection til en access database - DOH!!!
Avatar billede dinno Nybegynder
23. september 2008 - 21:19 #6
lukker