Avatar billede krohn Praktikant
29. juli 2005 - 10:07 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

PCI kort til sim kort

Jeg mangler et kort til en pc så jeg kan sætte et sim kort i og sende sms beskeder via computeren. Hvor finder jeg det?
Avatar billede screem_brille Novice
29. juli 2005 - 10:10 #1
det kan du ikke, du kan godt få simkort læsere, men du vil ikke kunne sende uden en mobil telefon eller en SMS gateway.
Avatar billede jokkejensen Novice
29. juli 2005 - 10:12 #2
Der findes massere af GSM/PCMCIA kort...

Spørg eventuelt hos din udbyder om dit simkort kan benyttes i disse:

http://www.expansys.de/product.asp?code=UBIN-GC201-LTOP

(fundet gennem http://www.google.dk/search?hl=da&q=%2Bgsm+%2Bpcmcia&meta=)
Avatar billede screem_brille Novice
29. juli 2005 - 10:15 #3
Jokkejensen hvor mange PCI GSM kort kender du ? jeg kander ingen, og har aldrig set et, selvom jeg har arbejdet i mobil telefon branchen i flere år...
Avatar billede jokkejensen Novice
29. juli 2005 - 10:17 #4
århh jeg læste det som pcmcia :)
Avatar billede jokkejensen Novice
29. juli 2005 - 10:18 #5
du kan nemt skrive sms med de fleste telefoner, blot med et datakabel... flere af mine venner gør det..
Avatar billede screem_brille Novice
29. juli 2005 - 10:19 #6
jokkejensen, det var jo også det jeg skrev i mit svar ;)
Avatar billede jokkejensen Novice
29. juli 2005 - 10:23 #7
yes yes, vi er enige.. jeg trode bare lige det var bærbar, da jeg så trode det var pcmcia.. har godt nok aldrigt hørt om det som pci, der har man vel netop de kabler..
Avatar billede screem_brille Novice
29. juli 2005 - 10:25 #8
det billigste er en 3310 med et datakabel og så er man kørende
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
29. juli 2005 - 14:16 #9
Hey hvordan virker dette...

Kan man installere sådan et GSM / SMS gateway på en linux maskine? for kan man det kan man jo lave en hjemme side hvorfra man kan sende gratis sms... hvis man har et abonnoment hvorfra man kan sende gratis sms...